[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 12   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 44
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2797596
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 679909

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1444
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1067
    مقالات منتشر شده: 343

    نرخ پذیرش: 24.45
    نرخ رد: 73.89
    ____
    ..
    :: دوره 9، شماره 4 - ( 1-1400 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 9، شماره 4 - ( 1-1400 ) ::
    جلد 9 شماره 4 صفحات 32-9 برگشت به فهرست نسخه ها
    نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران: تحلیل فضاهای دموکراتیک دانشگاهی با تاکید بر آرای اساتید و مبتنی بر کلاس درس رهایی بخش
    علی اقبالی ، اکبر صالحی ، یحیی قائدی ، علیرضا محمودنیا
    دانش‌جوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی
    چکیده:   (1985 مشاهده)
    هدف پژوهش حاضر تحلیل و نقادی وضعیت آموزش عالی ایران از منظر توسعه فضاهای دموکراتیک دانشگاهی است.و در پی پاسخ به این سئوال اساسی است که:از دیدگاه اساتید و مبتنی بر کلاس درس رهایی بخش آموزش عالی ایران در ابعاد توسعه فضاهای دموکراتیک دانشگاهی با چه چالش هایی مواجه است؟ لذا با استفاده از روش تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف و با اتکای بر مصاحبه نیمه ساختاریافته با هشت نفر از اساتید دانشگاهی ـ به تشخیص پژوهشگر و تایید هشت تن از اساتید علوم تربیتی ـ کفایت نظری داده ها اعلام و سپس پیاده سازی شده و در سه مرحله توصیف و تفسیر و تبیین مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که گفتمان اساتید شامل تعداد زیادی از مفاهیمی است که بیانگر اعتراض و نارضایتی استادان نسبت به گفتمان رایج منولوگ محور در محیط های دانشگاهی و کلاس درس است، به گونه ای که نقش عاملیت و فاعلیت اساتید به حاشیه رانده و منجر به خلق آموزش بانکی و بازتولید گفتمان مسلط شده است و در عین حال به موازات این وضعیت گفتمان جدیدی در حال تکوین است که به دنبال تغییر و اصلاح امور است که به تعبیری می توان از آن به گفتمان مقاومت یاد کرد.
    واژه‌های کلیدی: آموزش عالی، کلاس درس رهایی بخش، گفتمان، سلطه، فرکلاف
    متن کامل [PDF 659 kb]   (463 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1399/10/27 | پذیرش: 1400/8/24 | انتشار: 1400/9/15
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    eghbali A, Salehi A, Ghaedi Y, Mahmoudnia A. Critique of the Higher Education Situation in Iran: An Analysis of the Development of Democratic University Spaces with Emphasis on Teachers' Opinions and Based on the Emancipatory Classroom. scds 2021; 9 (4) :9-32
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1278-fa.html

    اقبالی علی، صالحی اکبر، قائدی یحیی، محمودنیا علیرضا. نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران: تحلیل فضاهای دموکراتیک دانشگاهی با تاکید بر آرای اساتید و مبتنی بر کلاس درس رهایی بخش. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1400; 9 (4) :9-32

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1278-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 4 - ( 1-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 4645