1. امیدعلی، قاسم و حمزه علی نورمحمدی(1396) «مدلها و الگوهای سنجش و اندازهگیری سرانۀ مطالعه در ایران»، نظام ها و خدمات اطلاعاتی، سال ششم، شمارۀ 1 و 2: 80-67. 2. ازکیا، مصطفی و غلامرضا غفاری(1397) جامعهشناسی توسعه، چاپ سیزدهم، تهران: کیهان. 3. بیتس، دانیل و فرد پلاگ(1392) انسانشناسی فرهنگی، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: علمی. 4. بیلینگتون، روزآموند و محمد حریری اکبری(1380) «فرهنگ و جامعه»، ترجمۀ فریبا عزبدفتری، تهران: قطره. 5. پارخ، بیخو(1399) «انسانشناسی جان استوارت میل»، روزنامه اعتماد، شماره 4809، شناسه خبر، 63699، دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹:
https://www.etemadnewspaper.ir 6. توکل کوثری، محمدعلی(1389) جامعهشناسی علم: مباحث نظری، چاپ دوم، تهران: جامعه شناسان. 7. رنانی، محسن(1391) «توسعه با پرداخت یارانه اتفاق نمیافتد»، بازار سرمایه، شمارۀ 30: 82.-83. 8. روشه، گی(1391) جامعهشناسی تالکوت پارسونز، ترجمۀ عبدالحسین نیک گهر، تهران: نی. 9. ریچارد، پیت و هارت ویک الین (1390) نظریههای توسعه، ترجمۀ مصطفی ازکیا، اسماعیل رحمانپور و رضا صفری شالی، تهران: لویه. 10. زائری، قاسم و علی راغب(1393) «روششناسی تاریخی ویکو»، نشریه علمی-پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، دورۀ2، شمارۀ 79: 69-47. 11. داناییفرد، حسن (1389) مدلی مفهومی برای ساخت نظریههای کاربردی در علوم اجتماعی: چگونه دنیای معنابخشی کارورزان و اندیشمندان را به هم پیوند دهیم؟ فصل نامۀ روش شناسی علوم انسانی، سال 16، شماره 64 و 65: 125-97. 12. سنگی، لیلا؛ مجاهدی، محمدمهدی؛ نبوی، سیدعبدالامیر و الهه حجازی(1398) «موانع توسعۀ علوم انسانی از منظر خردگرایی نقاد با نگاهی به ایران»، پژوهش سیاست نظری (پژوهش علوم سیاسی)، دورۀ جدید، شمارۀ26: 251-221. 13. شایان مجد، مجید(1393) «مطالعۀ روند پژوهش در حوزۀ علم سنجی در ایران و بررسی الگوی رفتار علمی پژوهشگران در این حوزه»، شمسه: نشریۀ الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دورۀ 5، شمارۀ 21: 15-1. 14. شریفی، احمدحسین(1395) مبانی علوم انسانی اسلامی، چاپ دوم، تهران: آفتاب توسعه. 15. خواجه گیر، علیرضا (1394) بررسی دیدگاههای ادوارد تایلور و جیمز جورج فریزر دربارۀ خاستگاه تکامل دین»، نشریۀ علمی پژوهشی الهیات تطبیقی، دورۀ 6، شمارۀ 14: 162-149. 16. صادقی، ستار(1396) «توسعۀ فرهنگی در ایران؛ موانع و راهکارها»، کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی و علوم تربیتی ایران. 17. صالحی امیری، رضا(1396) مبانی سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی، چاپ دوم، تهران:انتشارات ققنوس. 18. طاهری، آزاده السادات(1392) «حق اشتغال بهمثابۀ حق بشری»، ماهنامۀ اجتماعي، اقتصادي، علمي و فرهنگي کار و جامعه، شمارۀ 162: 20-9. 19. فکوهی، ناصر(1398) انسانشناسی: اندیشمندان، نظریه و کنش مجموعه مقالات و گفتگوها، چاپ اول، تهران: اندیشۀ احسان. 20. فکوهی، ناصر(1395) تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی، چاپ دهم، تهران: نشر نی. 21. علی بخشی، عباس(1395) «علوم انسانی بومی و تمدن سازی اسلامی، موانع، راهکارها و قابلیتها»، عیار پژوهش در علوم انسانی، سال هفتم، شمارۀ 1: 48-29. 22. نوری، روحالله و محمدرضا ریخته گران(1391) «نقش ویلهلم دیلتای در پایهگذاری علوم انسانی و دفاع از عینیت آن»، غرب شناسي بنيادي، دورۀ 3، شمارۀ 1: 126-109. 23. میرفردی، اصغر؛ صادق نیا، آسیه و رامین مرادی(1398) «تحلیل موانع توسعۀ اجتماعی در ایران از دیدگاه اعضاء هیأت علمی جامعه شناسی دانشگاه های دولتی» مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی، دورۀ7، شمارۀ6: 162-131. 24. میلنر، آندرو و جف براویت(1385) درآمدی بر نظریۀ فرهنگی معاصر، چاپ اول، ترجمۀ جمال محمدی، تهران: ققنوس. 25. مخبر، محمد و اسماعیل علیزاده(1392)، «جستاری بر مفهوم توسعه؛ بررسی ابعاد مختلف توسعه با نگاهی به آخرین وضعیت ایران در شاخص های مهم توسعۀ اقتصادی و انسانی»، توسعۀ مدیریت، شمارۀ 93: 45-39. 26. وایت، لسلی(1400) تکامل فرهنگ (پیشرفت تمدن تا سقوط روم)، ترجمۀ فریبرز مجیدی، چاپ اول، تهران: نسل آفتاب. 27. محمدزاده، رضا(1389) «بنیادهای علوم انسانی از دیدگاه دیلتای و ملاصدرا»، معرفت فرهنگی اجتماعی، سال اول، شمارۀ 4: 94-61. 28. هزاویی، سید مرتضی و میثم برزگر(1394) «مطالعۀ تطبیقي مناسبات دین و سیاست از دیدگاه امام خمیني (ره) و علي عبدالرزاق»، پژوهش نامۀ انقلاب اسلامی، سال چهارم، شمارۀ 16: 174-155. 29. هولینگر، رابرت (1385) «از وبر تا هابرماس (دربارۀ علم و ارزشها)»، ترجمۀ حسین قلی پور، فصل نامۀ حوزه و دانشگاه، سال دوازدهم، شمارۀ 48: 76-63.
|