[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398
  • سال 1397

  • [ 0-5 از 11   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 43
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2777867
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 674967

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1437
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1066
    مقالات منتشر شده: 335

    نرخ پذیرش: 24.57
    نرخ رد: 74.18
    ____
    ..
    :: دوره 3، شماره 3 - ( 11-1393 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 3، شماره 3 - ( 11-1393 ) ::
    جلد 3 شماره 3 صفحات 180-155 برگشت به فهرست نسخه ها
    بررسی رابطه میان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی
    رضا فاضل ، حسین رضایی
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    چکیده:   (15984 مشاهده)

    موضوع مقاله‌‌ی حاضر بررسی رابطه میان استفاده از وسایل ارتباط جمعی داخلی و خارجی و مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی است. روش پژوهش در این تحقیق پیمایشی و برای جمع آوری داده‌های مورد نیاز از ابزار پرسش‌نامه استفاده شده است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل تمامی افراد 18 سال به بالای شهر همدان است که در زمان تحقیق (خردادماه، 1390) در این شهر سکونت داشته‌اند. حجم نمونه 400 نفر و شیوه‌ی نمونه‌گیری هم خوشه‌ای چند مرحله‌ای است. نتایج این پژوهش در خصوص میانگین مشارکت سیاسی غیر انتخاباتی نشان می‌دهد که این نوع از مشارکت با میانگین (60/0 از 4) در سطح پایینی قرار دارد. هم‌چنین بررسی میانگین‌ها در خصوص مشارکت سیاسی غیر انتخاباتی نشان می‌دهد که بیش‌ترین میانگین با (9/1 از 4) به گویه‌ی هواداری از یک شخص‌، و یا یک جریان سیاسی اختصاص دارد که اندکی پایین‌تر از سطح متوسط قرار داشته و از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخورداراست. رگرسیون خطی چند متغیّره، متغیّرهای مستقل با متغیّر مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی در این پژوهش نشان می‌دهد که بیش‌ترین میزان تأثیر گذاری بر متغیّر وابسته‌ی مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی از سوی متغیّر (استفاده از تحلیل رسانه‌های داخلی) است و این متغیّر توانسته 4/18 درصد از فضای مفهومی متغیّر وابسته را تبیین کند.

    واژه‌های کلیدی: وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های برون مرزی، مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی، اعتماد نهادی
    متن کامل [PDF 591 kb]   (27 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1393/5/19 | پذیرش: 1393/9/23 | انتشار: 1393/11/30
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    fezell R, Rezaii H. The relationship between Mass Media use and Non-Electoral Political Participation . scds 2015; 3 (3) :155-180
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-177-fa.html

    فاضل رضا، رضایی حسین. بررسی رابطه میان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و مشارکت سیاسی غیرانتخاباتی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1393; 3 (3) :155-180

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-177-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 3، شماره 3 - ( 11-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 75 queries by YEKTAWEB 4642