[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 11
تعداد شماره ها: 44
تعداد مشاهده ی مقالات: 2806513
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 682182

تعداد کل نویسندگان: 908
نویسندگان غیر تکراری: 833
نویسندگان تکراری: 75
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1445
مقالات پذیرفته شده: 353
مقالات رد شده: 1069
مقالات منتشر شده: 343

نرخ پذیرش: 24.43
نرخ رد: 73.98
____
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 8-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 74-45 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی تعاملی عوامل موثر بر توسعه شایستگی‌ اجتماعی در ارتباطات سازمانی از دیدگاه خبرگان دانشگاهی
حسین دامغانیان ، محمد یزدانی زیارت
دانشگاه سمنان
چکیده:   (5794 مشاهده)

هدف این پژوهش بررسی و شناسایی ابعاد مهم و موثر بر توسعه شایستگی­ اجتماعی در ارتباطات سازمانی و نیز تعیین نحوه تعامل بین آنها با استفاده از دیدگاه خبرگان دانشگاهی و از طریق مدل­سازی ساختاری تفسیری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و توسعه­ای بوده و شامل دو بخش کمی و کیفی است. نمونه آماری 15 نفر از خبرگان دانشگاهی هستند که به روش نمونه­گیری گلوله­برفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها پرسش­نامه ماتریسی محقق ساخته است. نتایج نشان داد ابعاد مهم و موثر بر توسعه شایستگی­ اجتماعی در ارتباطات سازمانی عبارتنداز دانش، انگیزه، ادراک، استنتاج، انطباق و نفوذ اجتماعی و نیز مهارت­های کلامی و غیرکلامی؛ که با استفاده از روش مدل­سازی ساختاری تفسیری در پنج سطح تعاملی مختلف قرار گرفتند. همچنین نتایج نشان داد دانش، انگیزه، ادراک و استنتاج اجتماعی نسبت به سایر ابعاد، قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر توسعه شایستگی­ اجتماعی دارند. بر اساس نتایج این پژوهش می­توان گفت ابعاد شایستگی اجتماعی در سطوح مختلف بر یکدیگر موثرند و تغییر در کیفیت هر بعد موجب تغییر در کیفیت ابعاد سطوح بعدی و به نوبه خود موجب تغییر در کیفیت ارتباطات سازمانی می­شود.

واژه‌های کلیدی: سازمان، ارتباطات، شایستگی، شایستگی‌ اجتماعی، خبرگان دانشگاهی
متن کامل [PDF 807 kb]   (1364 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/19 | انتشار: 1396/8/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

damghanian H. Interactive Model of the Factors Affecting development of Social Competence in Organizational Communication from the perspective of academic experts. scds 2017; 6 (2) :45-74
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-412-fa.html

دامغانیان حسین، یزدانی زیارت محمد. الگوی تعاملی عوامل موثر بر توسعه شایستگی‌ اجتماعی در ارتباطات سازمانی از دیدگاه خبرگان دانشگاهی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (2) :45-74

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-412-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645