[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 12
تعداد شماره ها: 46
تعداد مشاهده ی مقالات: 2923422
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 725536

تعداد کل نویسندگان: 951
نویسندگان غیر تکراری: 873
نویسندگان تکراری: 78
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1479
مقالات پذیرفته شده: 372
مقالات رد شده: 1087
مقالات منتشر شده: 354

نرخ پذیرش: 25.15
نرخ رد: 73.5
____
..
:: دوره 9، شماره 1 - ( 5-1399 ) ::
جلد 9 شماره 1 صفحات 62-37 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی عملکرد شبکه تلویزیونی ایران کالا در اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی از دیدگاه خبرگان
اردشیر زابلی زاده ، مرتضی شمس ، رضا شوکتی
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه تهران. پژوهشگر سازمان صدا و سیما
چکیده:   (2309 مشاهده)
هدف این پژوهش، ارزیابی عملکرد شبکه تلویزیونی ایران کالا در اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی، از دیدگاه خبرگان است. جامعه آماری پژوهش، متخصصان و نخبگان جامعه­شناسی، اقتصاد، فرهنگ و رسانه هستند که بیننده این شبکه تلویزیونی در سال 1397 بوده­اند. از میان اعضای در دسترس این مجموعه به عنوان چارچوب نمونه­گیری، با نمونه­گیری هدفمند، 100 نفر انتخاب شدند. ابتدا با مطالعات اسنادی، عامل­های مرتبط برای ارزیابی عملکرد شبکه ایران کالا در ترویج اقتصاد مقاومتی استخراج شدند. سپس بر اساس الگوی ارزیابی «سیپ» و بوسیله پرسشنامه، داده­ها از نمونه پژوهش جمع­آوری و در 4 بخش زمینه، درونداد، فرآیند و برونداد، مورد تحلیل قرار گرفتند. بر اساس نتایج، عملکرد شبکه ایران کالا در ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه با میانگین «10/3» از «5»، در سطح نسبتاً مطلوبی قرارد. جهت رسیدن به سطح مطلوب پیشنهاد می­شود اهداف این شبکه تلویزیونی در خصوص ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه، مورد بازنگری و بازنویسی مجدد قرار گیرد و این شبکه تلویزیونی در تولیدات خویش، برنامه­ریزی مدون با هدف فرهنگ­سازی اقتصاد مقاومتی و نفوذ بیشتر آن به مباحث روزمره مردم، آگاه­سازی مردم و مسئولین از کمبودها و امکانات مورد نیاز کشور در مسیر توسعه اقتصادی و نگاه درونزا به حل مشکلات اقتصادی کشور را مورد توجه قرار دهد.
واژه‌های کلیدی: ارزیابی عملکرد، اقتصاد مقاومتی، شبکه تلویزیونی ایران کالا، الگوی ارزیابی سیپ
متن کامل [PDF 430 kb]   (301 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/2/5 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
فهرست منابع
2. 2. اکبری، علی. (1384). بررسی و ارزشیابی دوره پیش‌دانشگاهی شهرستان قم بر اساس الگوی سیپ. پایان‌نامه کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
3. 3. الفتی، سمن و النا بابایی. (1381). بررسی مدل رشد درون‌زا در اقتصاد ایران. پژوهشنامه اقتصادی، 2(5): 184-169.
4. 4. ایرانی، محمد. (1396). گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در برنامه تلویزیونی پایش. پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشکده ارتباطات و رسانه.
5. 5. پوری، احسان، جعفری، زهرا، پوریانی، جابر و مرتضی چشمه‌نور. (1396). پوشش خبری گفتمان اقتصاد مقاومتی در خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های خبری. فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، 24 (2): 148-117.
6. 6. تربتی، سروناز. (1396). تحلیل نشانه‌شناختی موانع تحقق اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارها. فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، 12(32): 34-9.
7. 7. خواجوئی، فاطمه. (1397). میزان انطباق محتوای آگهی‌های بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران با شاخص‌های توسعه پایدار با تأکید بر استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم ارتباطات.
8. 8. درانی، کمال و کیوان صالحی. (1385). ارزشیابی هنرستان‌های کاردانش با استفاده از الگوی سیپ به منظور پیشنهاد چارچوبی برای بهبود کیفیت هنرستان‌های کاردانش. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 36(1): 145-125.
9. 9. درگاهی، حسن و امراله قدیری. (1382). تجزیه و تحلیل عوامل تعیین کننده رشد اقتصادی ایران (با مروری بر الگوهای رشد درون‌زا). فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 7(26): 33-1.
10. 10. دهقان پور، بابک؛ شفیعی، آزاده و مهران محمدی. (1394). اقتصاد مقاومتی؛ مطالعه مروری ابعاد و ویژگی‌ها. ماهنامه کار و جامعه، آبان، 23(186): 64-55.
11. 11. رشیدی کهجوق، حبیب. (1395). ارائه الگوی مطلوب برنامه‌سازی برای ترویج اقتصاد مقاومتی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات، دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشکده ارتباطات و رسانه.
12. 12. سرواس، جان. (1384). به سوی رویکرد جدید ارتباطات و توسعه. ترجمه‌ی‌ پیروز ایزدی، مجله رسانه، 16(4): 6-5.
13. 13. سلطانی‌فر، محمد. (1396). گفتمان‌سازی رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی. فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، 6(23): 220-201.
14. 14. سیف، الله مراد. (1391). الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی پژوهشی آفاق امنیت، 5(16): 24-1.
15. 15. سیف، علی اکبر. (1384). روش‌های اندازه‌گیری و ارزیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
16. 16. طاهری بازخانه، صالح و حمید لعل خضری. (1392). بررسی رابطه بین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نقش رسانه ملی. کنفرانس بین‌المللی اقتصاد در شرایط تحریم، تهران.
17. 17. عقیلی، سید وحید. (1384). توسعه در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی. فصلنامه رسانه، 16(4): 221-230.
18. 18. غیاثوند، ابوالفضل. (1393). جامعه‌شناسی توسعه از اقتصاد تا فرهنگ. تهران: مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، انتشارات مؤسسه یاران.
19. 19. غیاثوند، ابوالفضل و عبدالشاه، فاطمه. (1394). شاخص‌های تاب‌آوری اقتصادی. فصلنامه روند، 22(71): 106-79.
20. 20. قربانی، زهره. (1394). بازنمایی اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های اقتصادی شاخص رسانه با تأکید بر برنامه‌های اقتصادی شبکه یک سیما در 6 ماه نخست سال 1393. پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، دانشکده علوم انسانی.
21. 21. مقام معظم رهبری. (16/5/1391). بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان. بازیابی در 14/6/1397، پایگاه اطلاع رسانی حوزه: hawzah.net.
22. 22. مقام معظم رهبری. (16/6/1389). بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور. بازیابی در 16/6/1397، پایگاه اطلاع رسانی حوزه: hawzah.net.
23. 23. مقام معظم هبری. (16/4/1393). بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام. بازیابی در 2/08/1397، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای: Khamenei.ir.
24. 24. مک‌کوایل، دنیس. (1381). درآمدی بر نظریه‌های ارتباط جمعی. ترجمه‌ی‌ پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها.
25. 25. ملکان، مجید و زهره جوادیه. (1393). نقش رسانه‌ها در نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی. فصلنامه رسانه، 25(2): 100-87.
26. 26. هانری، پاول مارک. (1374). فقر پیشرفت و توسعه، ترجمه‌ی مسعود محمدی. تهران: وزارت امور خارجه.
27. 27. هندیانی، حسین. (1395). شناسایی و رتبه‌بندی الزامات فرهنگی در اقتصاد مقاومتی به روش پدیدارشناسی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، گروه مدیریت.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zaboli zadeh A, shams M, Shokati R. evaluation performance Iran Kala TV in adopting a resistive economy approach from the experts' point of view. scds 2020; 9 (1) :37-62
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-918-fa.html

زابلی زاده اردشیر، شمس مرتضی، شوکتی رضا. ارزیابی عملکرد شبکه تلویزیونی ایران کالا در اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی از دیدگاه خبرگان. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1399; 9 (1) :37-62

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-918-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 1 - ( 5-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660