1. احمدی، پروین و سما کشاورز دیزجینی (1397) «جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی»، اخلاق زیستی، 8(1): 68-55. 2. ارجمندنیا، علیاکبر؛ ملکی، سمانه و راضیه غیاثی (1396) «نقش مهاجرت بر بروز مشکلات رفتاری کودکان» روانشناسی فرهنگی، 1(1): 113-99. 3. آشپز، فاطمه؛ ماهروزاده، طیبه؛ بناهان قمی، مریم و پروین صمدی (1399) «بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیباشناسی تربیت شهروندی در کتاب های درسی دورۀ ابتدایی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، 17(39): 133-147. 4. باقری، خسرو و رمضان برخورداری (1391) «مؤلفه های روش شناختی پژوهش پدیدار شناختی در تعلیموتربیت»، پژوهش نامۀ مبانی تعلیموتربیت، 2(2): 140-121. 5. تفرشی مطلق، لیلا (1389) «مطالعات پسا استعماری در مطالعات مهاجرت»، علوم سیاسی، 1(10): 211-222. 6. حاج باقری، ادیب؛ پرویزی، سرور و مهوش صلصالی (1390) روش های تحقیق کیفی، تهران: بشری. 7. خسروی، رقیه؛ بهادری، راضیه؛ گراوند، فاطمه و علی یاراحمدی (1399) «مطالعۀ عوامل مرتبط با سازگاری دانش آموزان افغانستانی ساکن در شهر شیراز»، دو فصل نامۀ مطالعات جمعیتی، 5(1): 175-149. 8. رستمی، لیلا و رشید ذوالفقاری زعفرانی (1400) «شناسایی وضعیت مؤلفه های تأثیرگذار آموزش شهروندی»، سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4): 45-34. 9. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1390) مصوبۀ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، مصوب جلسه 704 مورخ 6/10/1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی. https://rc.majlis.ir/fa/law/show/805637. 10. سنقری، ناهید؛ فکری آزاد، حسین و معصومه معارف وند (1393) «موانع ادغام اجتماعی نوجوانان افغانستانی در جامعۀ ایرانی»، دو فصل نامۀ پژوهشهای جامعه شناسی معاصر، 3(5): 124-101. 11. سیفی، آناهیتا (1396) «علل و پیامدهای زنانه شدن مهاجرت بین المللی در پرتو امنیت انسانی با تأکید بر حقوق بین الملل: چالش ها و راهکارها»، پژوهش نامۀ زنان، 8(1): 120-85. 12. فیشر، رابرت (1401) آموزش تفکر به کودکان، ترجمۀ مسعود صفاییمقدم و افسانه نجاریان، اهواز: گوزن. 13. کرمی، ناصر؛ کچوئیان جوادی، رضا؛ قدمی، مجید و علی محبی (1400) «طراحی الگوی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دورۀ ابتدایی برآمده از مؤلفه های مکتب اسلام»، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(4): 52-31. 14. کریمی زاده، نسرین؛ عارفی، محبوبه و علیرضا صادقی (1401) «بررسی تجربۀ زیستۀ دانشآموزان افغانستانی در تعاملات و ارتباطات درون مدرسه ای در دورۀ متوسطۀ اول»، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 2(37): 112-95. 15. کمالپورخوب، ناصر؛ نظری، خسرو و کبری کمالپور خوب (1400) «تحلیل اجتماعی سازه های تربیت شهروندی در بین دانش آموزان از دیدگاه معلمان متوسطۀ شهر تهران»، پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 3(3): 171-147. 16. گلبهاری، ندا و علی رجبلو (1399) «بررسی آموزش شهروندی در کتب درسی تعلیمات اجتماعی مقاطع سوم تا نهم با تأکید بر ساختار جدید آموزشی 3-3-6»، دو فصل نامۀ جامعه شناسی نهادهای اجتماعی، 7(15): 297-324. 17. ماهروزاده، طیبه و شیوا رمضان پور (1390) «تأثیر روش اجتماع پژوهشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان و پرورش مهارتهای شهروندی»، اندیشه های نوین تربیتی، 7(3): 31-63. 18. محلاتی، ریحانه و خدیجه ابوالمعالی (1395) «مقایسۀ ابعاد سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان ایرانی و مهاجر دورۀ متوسطه با توجه به ملیت نوع مدرسه و جنسیت آنان»، نوآوریهای آموزشی، 15(60): 118-99. 19. مصطفیپور، روزیتا؛ ادیب، یوسف؛ ملکی آوارسین، صادق و بهنام طالبی (1399) «شناسایی ابعاد برنامۀ درسی مغفول براساس تفاوت برنامۀ درسی آکادمیک و برنامۀ درسی قصد شده آموزش مفاهیم شهروندی در کتب مطالعات اجتماعی متوسطۀ دوره اول»، پژوهش های برنامه درسی، 10(1): 202-157. 20. موسوی، صادق؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ حقانی، محمود و سعید صفایی موحد (1399) «تجارب معلمان دورۀ ابتدایی از چالش های آموزشی به مهاجرین»، پژوهش های برنامۀ درسی، 10(2): 65-34.
|