:: دوره 2، شماره 2 - ( 8-1392 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 199-218 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش فضای اجتماعی در توسعه ی مطبوعات محلی،مطالعه ی موردی؛ مطبوعات محلی شهرکاشان
فرحماز مصطفوی کهنگی
چکیده:   (10138 مشاهده)
این جستار با هدف بررسی و شناسایی نقش شاخصهای توسعه به مطالعهی توسعهی مطبوعات محلی شهر
کاشان پرداخته است. به نظر میرسد شاخصهای توسعهی در توسعهی مطبوعات محلی از طریق بخش منابع طبیعی
بیشترین تأثیر را داشتهاند. سؤال اصلی آن است که شاخصهای توسعهی در توسعه مطبوعات محلی تا چه میزان
تأثیرگذار بوده و شرایط مناسبی برای جلب اعتماد اجتماعی و در نتیجه نفوذ سیاسی و حمایت های اقتصادی را فراهم
کرده است .
روش این پژوهش با توجه به اهداف و فرضیات تحقیق پیمایشی، کتابخانهای و تحلیل محتوا است. روش
نمونهگیری و جامعهی آماری در این پژوهش شامل کارشناسان و صاحب نظران حوزهی مطبوعات استان، خوانندگان
مطبوعات کاشان و مطبوعات شهر کاشان است . با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری
سؤالات پرسشنامه به اثبات و یا رد فرضیهها پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد مهمترین چالش پیش
روی مطبوعات محلی، به موضوع منابع مدیریت انسانی آنها باز میگرددکه میتوان آنها را در قالب اولویتهای به
شرح زیر بر شمرد : 1 توسعهی منابع انسانی 5 توجه به مسائل و موضوعات اجتماعی منطقهی جغرافیایی نشر که - -
میتواند رسانهها را در قبال داشتن مخاطب بیمه کند و از این مسیر، امکان افزایش توان اقتصادی را به همراه داشته
باشد و 9 پیوندهای صنفی، از شاخصهایی هستند که میتواند مطبوعات محلی را در برابر عدم توسعه و مشکلات -
محیطی، و حتی مشکلات داخلی بیمه کند.
واژه‌های کلیدی: توسعه ی مطبوعات، مطبوعات محلی، فضای اجتماعی، نفوذ سیاسی و حمایتهای اقتصادی
متن کامل [PDF 622 kb]   (596 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۱/۱۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۵/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۸/۳۰


XML   English Abstract   Print



دوره 2، شماره 2 - ( 8-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها