TY - JOUR T1 - The Structure and Design of Social Networks Content Analysis of the Structure of Iranian and Non-Iranian Social Networks TT - ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی تحلیل محتوای ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی JF - sabz-scds JO - sabz-scds VL - 1 IS - 3 UR - http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-42-fa.html Y1 - 2013 SP - 217 EP - 246 KW - social networks KW - facenama KW - cloob KW - facebook KW - google+ KW - structure. N2 - در این پژوهش کوشیده شد تصویری از ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی مجازی فیس‌نما، کلوب، فیس‌بوک و گوگل+ ارائه شود. ضمن آن که پرسش اصلی در این پژوهش این است که چه متغیّر یا متغیّرهایی در ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی با یک‌دیگر تفاوت دارند. در پژوهش حاضر از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. تحلیل محتوا یک شیوه‌ی تحقیقی است که برای تشریح عینی، منظم و کمّی محتوای آشکار پیام‌های ارتباطی به کار می‌رود. در مجموع، این پژوهش نشان داد بیش‌تر از تصاویر واقعی، عکس‌های شخصی، جذّابیت زیاد، طراحی قالب شبکه، شیوه‌ی نمایش ثابت، قالب تولید محتوای متن و تصویر، رنگ‌های گرم و سرد، و جاذبه‌ی احساسی برای رنگ، کامنت زیاد با بیش از 10 کامنت، عدم نشانه‌ی نمادین و لایه‌بندی مطالب گوناگون در ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. در ضمن مشخص شد میان نوع عکس واقعی، رنگ، قالب تولید محتوا، تعداد کامنت و لایه‌بندی مطالب با شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی رابطه‌ی معنی‌دار وجود دارد.  M3 ER -