TY - JOUR JF - sabz-scds JO - scds VL - 1 IS - 4 PY - 2013 Y1 - 2013/5/01 TI - TT - بررسی تأثیر سرمایه ی اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان N2 - موضوع کارآفرینی زنان امروزه یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در حوزه ی مطالعات کارآفرینی است.بیشتر مطالعات انجام گرفته در زمینه ی کارآفرینی زنان متمرکز بر ویژگی های شخصیتی زنان کارآفرین و نیزمحدودیت ها، موانع و چالش های پیش روی این زنان بوده است و می توان گفت ساختارهای احاطه شده ی اجتماعیدر این میان، به عنوان عاملی مهم، کمتر موردتوجه قرار گرفته است. لذا این پژوهش به مطالعه ی نقش سرمایهیاجتماعی در کارآفرینی زنان پرداته است. هدف اصلی این پژوهش عبارت است از بررسی تأثیر سرمایه ی اجتماعیو ابعاد آن بر کارآفرینی زنان. برای دستیابی به این هدف، فرضیه ی اصلی به صورت تأثیر سرمایه ی اجتماعی برکارآفرینی زنان تعریف شد. جامعهی آماری این پژوهش 61 نفر از زنان عضو انجمن زنان مدیرکارآفرین است ومورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. همچنین برای دستیابی به Spss داده های حاصله با استفاده از نرم افزار آماریتحلیل، تبیین و ارائه ی راهکار، حجم نمونه ای متشکّل از 10 نفر از زنان کارآفرین انتخاب شد که پاسخ دهندگان وبه پرسشهایی درقالب مصاحبهی نیمه ساختاریافته پاسخ گفتند.یافته های پژوهش حاکی از آن است که رابطهی مثبت و معناداری میان سرمایهی اجتماعی و هر سه بعد آن(ساختاری،رابطه ای و شناختی) با کارآفرینی زنان برقرار است و در بررسی اینکه کدام یک از ابعاد سرمایه یاجتماعی بیشترین تأثیر را بر کارآفرینی زنان دارند، مشخص شد که در میان ابعاد سرمایه ی اجتماعی، بعدساختاری دارای بالاترین تأثیر بر کارآفرینی زنان است و پس از آن بعد شناختی قراردارد و بعد رابطه ای دارایکمترین تأثیر بر کارآفرینی زنان است. SP - 33 EP - 67 AD - UR - http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-44-fa.html ER -