1. اسمعیلی، محمد صادق (1392) «معرفی و تحلیل نظریه ی وابستگی به نظام رسانه ای»، دو فصل نامه ی علمی- تخصصی تحول در علوم انسانی، دوره ی 1، شماره ی 1: 52-27. 2. ایران پور، پرستو (1389) «میزان سواد رسانه ای و نقش آن در استفاده از رسانه های تعاملی»، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. 3. بلبلی، الهام السادات و سروناز تربتی (۱۳۹2) «بررسی رابطهی میزان استفاده تکنولوژیهای نوین ارتباطی و سواد رسانهای»، فصلنامهی مطالعات رسانهای، 9 (3)، پیاپی 26: 28-19. 4. بصیریان جهرمی حسین (1392) «مدل آموزش سواد رسانه ای»، وب سایت مرکز آموزش و پژوهش همشهري ، 25خرداد. 5. تولایی، روح الله، صباغی، زهرا و نوید نظافتی (1396) «شناسایی و تحلیل فرصتها و تهدیدهای شبکههای اجتماعی در فضای مجازی، مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی»، فصلنامهی تحقیقات فرهنگی ایران، 10 (3)، پاییز1396: 175-153. 6. پاتر، جیمز (1385) «تعریف سواد رسانه ای»، ترجمه ی لیدا کاووسی، فصل نامه ی رسانه، سال هفدهم، شماره ی 4: 25-7. 7. پاتر، جیمز (1391) مبانی سواد رسانهاي، ترجمهی صدیقه ببران، افسون حضرتی و مهران بهروز فغانی، تهران: تأویل. 8. حامدی، محمد (1393) «عوامل اجتماعی-فرهنگی مرتبط با سواد رسانهای دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق)»، مطالعات رسانهای، 7 (4)، (پیاپی 19): 73-86. 9. حسینی پاکدهی، علیرضا و حسنیه السادات شبیری (1396) «آموزش سواد رسانه ای در فضای مجازی»، فصل نامه ی مطالعات رسانه های نوین، سال سوم، شماره ی 9، بهار 1396: 76-31. 10. شکرخواه، یونس (1380) «پدیدارشناسی مخاطب»، فصلنامهی پژوهش و سنجش، شمارهی 29، پیاپی 79: 25-20. 11. سلیمانی نژاد، عادل، درودی، فریبرز و فاطمه رهجو (1400) «تأثیر سواد دیجیتال بر مصرف محتوای دیجیتال در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان»، پژوهش نامه ی پردازش و مدیریت اطلاعات، دوره ی 37، شماره ی 2: 664-641. 12. صدیق بنایی، هلن (1385) «زندگي ما در گرو رسانه»، مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهای روزنامهی همشهری: یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵. 13. طبرسا، غلامعلی؛ شریفی، صدیقه و سیداحمد حسینی (۱۳۹۵) «بررسی تأثیر سواد اطلاعاتی کارکنان بر چابکی سازمان»، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال ۸، شمارهی ۲ (پیاپی 24): 136-113. 14. قاسمی، طهمورث (1385) «سواد رسانهاي؛ رویکردي جدید به نظارت»، فصلنامهی رسانه، سال 17، شمارهی 4: 106-85. 15. گودرزی، فرهاد (1395) «نقش سواد رسانه ای در ترجیحات رسانه ای پیامگیران رسانه های ارتباط جمعی از دیدگاه دانشجویان، مطالعه ی تطبیقی بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی و امیرکبیر»، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. 16. محرمی، اعظم، مهدیون، روح الله، قاسم زاده، ابوالفضل و محمد رزاقی (1399) «نقش سواد دیجیتال و ظرفیت یادگیری سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان آموزشی»، فصل نامه ی مدیریت اطلاعات، دوره ی ششم، شماره ی 1، بهارو تابستان 1399: 222-201. 17. محسنیانراد، مهدی (1384) ایران در چهار کهکشان ارتباطی، تهران: سروش. 18. منتظر، غلامعلی، نصیری صالح، فرزین و محمد فتحیان (1386) «طراحی مدل توسعه ی سواد اطلاعاتی در ایران»، فصل نامه ی پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره ی 44: 131-109. 19. منطق، حسن و لیلا جباری (1401) «مهارت سواد دیجیتالی کارکنان و رابطه ی آن با توانمند سازی آنان (مورد مطالعه کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی)»، فصل نامه علوم و فنون اطلاعات، دوره ی 8، شماره ی 1: 244-221. 20. نعمتی فر، نصرت اله؛ خجسته باقرزاده، حسن و هاجر کاظمی (1397) «مطالعهی سطح سواد رسانهای در کاربران رسانههای اجتماعی (مطالعهی موردی شبکهی اجتماعی تلگرام)»، مطالعات رسانههای نوین، 4 (16): 175-143. 21. وطنخواه، صمد (1400) «بررسی میزان سواد رسانهای تولیدکنندگان محتوا در برنامههای رادیو و تلویزیون شبکهی کردستان»، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز، تهران غرب. 22. همراز، ويدا؛ پوردهقاني فراشاه، فاطمه و محمد اخگري (1399) «نامهی فرهنگ و ارتباطات»، سال پنجم، شمارهی اول (پیاپي 9): 104-67.
|