[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 11
تعداد شماره ها: 44
تعداد مشاهده ی مقالات: 2813618
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 684685

تعداد کل نویسندگان: 911
نویسندگان غیر تکراری: 836
نویسندگان تکراری: 75
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1448
مقالات پذیرفته شده: 355
مقالات رد شده: 1070
مقالات منتشر شده: 343

نرخ پذیرش: 24.52
نرخ رد: 73.9
____
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( 11-1395 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 126-113 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر فعالیت های رقابتی و غیررقابتی بر رشد اجتماعی دانش آموزان دانش-آموزان 9-7 و 12-10 سال
جعفر صداقتی، عبداله قاسمی، معصومه شجاعی
دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (6781 مشاهده)

پژوهش نیمه تجربی حاضر با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون گروه­های تصافی و با هدف مقایسه تأثیر فعالیت­های رقابتی و غیررقابتی بر رشد اجتماعی دانش­آموزان 7 تا 9 با 10 تا 12 ساله انجام شد. جامعه­آماری این پژوهش 2200 دانش­آموزان پسر مدارس ابتدایی خلیل­آباد در سال تحصیلی 95-1394 بودند. ابتدا به صورت تصادفی 4 مدرسه ابتدایی انتخاب و دانش­آموزان دو آموزشگاه در گروه فعالیت­های رقابتی و دانش­آموزان دو آموزشگاه دیگر در گروه غیررقابتی قرار گرفتند. مقیاس رشد اجتماعی واینلند، به عنوان پیش­آزمون در اختیار شرکت­کنندگان قرار گرفت. طول دوره اجرای برنامه تمرینی 12 هفته و هر هفته دو جلسه بود. در انتهای مداخله از گروه­ها پس­آزمون به عمل آمد. پس از القاء شرایط ورود داده­های بدست آمده از 200 شرکت­کننده مورد تحلیل قرار گرفت. تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که اثر تعامل گروه رقابتی ـ غیررقابتی با گروه سنی بر نمره­های پس آزمون معنی­دار است (005/0 P=  و  89/7 f (1,199)=).

نتیجه­ گیری: نتایج نشان داد فعالیت­های رقابتی و غیررقابتی تأثیرات متفاوتی بر رشد اجتماعی دانش­آموزان 9-7 و 12-10 سال دارند. در نتیجه می­توان از آن به عنوان یک روش مداخله­ای مثبت در جهت بهبود رشد اجتماعی دانش­آموزان به خصوص در سنین بالاتر استفاده کرد.

واژه‌های کلیدی: ورزش، رشد اجتماعی، کودکان
متن کامل [PDF 503 kb]   (1426 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/7/1 | پذیرش: 1396/4/12 | انتشار: 1396/4/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of competitive and non-competitive physical activity on the social development of 7 to 9 and 10 to 12 year old students. scds 2017; 5 (3) :113-126
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-342-fa.html

صداقتی جعفر، قاسمی عبداله، شجاعی معصومه. تأثیر فعالیت های رقابتی و غیررقابتی بر رشد اجتماعی دانش آموزان دانش-آموزان 9-7 و 12-10 سال. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1395; 5 (3) :113-126

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-342-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( 11-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645