[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 11
تعداد شماره ها: 44
تعداد مشاهده ی مقالات: 2806513
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 682182

تعداد کل نویسندگان: 908
نویسندگان غیر تکراری: 833
نویسندگان تکراری: 75
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1445
مقالات پذیرفته شده: 353
مقالات رد شده: 1069
مقالات منتشر شده: 343

نرخ پذیرش: 24.43
نرخ رد: 73.98
____
..
:: دوره 6، شماره 1 - ( 5-1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 34-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران
علی رحمانی فیروزجاه ، نجمه خانی هنجنی
موسسه آموزش عالی سبز
چکیده:   (7059 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف «بررسی تاثیر شبکه­ اجتماعی­ کلوب بر هویت اجتماعی کاربران» و با بهره گیری از رویکرد تلفیقی تئوری­های ارتباطات(کاشت و رضامندی) و جامعه شناسی(ساخت یابی) از طریق پیمایش و تکنیک پرسشنامه­ آنلاین دست به جمع آوری داده ها زده است. جامعه آماری این پژوهش کاربران شبکه ­اجتماعی­ کلوب می باشند؛ که با توجه به محدودیت زمانی و بالا بودن جمعیت جامعه آماری، حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 385نفر با شیوه نمونه گیری تصادفی ­ساده انتخاب شد. جهت احتساب اعتبار شاخص از اعتبار صوری، محتوایی و جهت احتساب روایی شاخص ها از آلفای­ کرونباخ استفاده شد و در نهایت داده ها در دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.مهمترین یافته های پژوهش حاکی از این است که شبکه کلوب به عنوان یکی از عوامل آسانتر شدن پذیرش تکثر و نسبی گرایی برای کاربران، سبب برداشته شدن هاله تقدس از برخی از ارزش­های هویتی سنتی و بازاندیشی در آن گشته است. چنانچه نتایج این پژوهش نشان داد کاربران­ کلوب تا حد زیادی تحت تاثیر فضای­ کلوب هویت اجتماعی بازتابی یافته ­اند.

واژه‌های کلیدی: شبکه اجتماعی، کاربران، هویت اجتماعی
متن کامل [PDF 697 kb]   (847 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/10/29 | پذیرش: 1396/2/18 | انتشار: 1396/12/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahmani A, Khani Hanjani N. Investigation on the effect of CLOOB social network on member’s social identity. scds 2017; 6 (1) :9-34
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-390-fa.html

رحمانی فیروزجاه علی، خانی هنجنی نجمه. بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (1) :9-34

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-390-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( 5-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645