[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 12
تعداد شماره ها: 46
تعداد مشاهده ی مقالات: 2864806
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 704130

تعداد کل نویسندگان: 928
نویسندگان غیر تکراری: 850
نویسندگان تکراری: 78
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1458
مقالات پذیرفته شده: 364
مقالات رد شده: 1075
مقالات منتشر شده: 354

نرخ پذیرش: 24.97
نرخ رد: 73.73
____
..
:: دوره 6، شماره 1 - ( 5-1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 139-105 برگشت به فهرست نسخه ها
راهکارهای توسعه بازاریابی در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی: یک پژوهش آمیخته
مصطفی عزیزی شمامی
دانشگاه مازندران
چکیده:   (6752 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر ارائه راهکارهای توسعه بازاریابی آموزش عالی غیر انتفاعی بود. بدین منظور، از روش تحقیق آمیخته کیفی و کمّی استفاده شد. نمونه‌ای هدفمند متشکل از 10 نفر متخصصان به عنوان مطلعین کلیدی انتخاب شدند. یافته‌ها بصورت راهکارهایی برای توسعه بازاریابی آموزش عالی تنظیم شد. بر مبنای یافته‌های حاصل از مرحله پژوهش کیفی، پرسشنامه اولیه طراحی شد و بر روی نمونه­ای متشکل از 120 نفر از روئسای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی اجرا شد. اعتباریابی کمّی مولفه ها به روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و دوم صورت پذیرفت و معیارهای آزمون مدل‌های اندازه­گیری بعد از حذف تعدادی از گویه ها مورد تائید قرار گرفت. نتایج نشان می دهد در بخش مولفه های تقسیم بندی: مولفه های جغرافیایی، رفتار تقاضا (رفتاری)، جمعیت شناختی و روانشناختی؛ در بخش انتخاب بازار هدف: مولفه های جذب کننده بازار و عوامل موفقیت در هر بخش؛ در بخش راهکارهای موقعیت یابی: تاکید بر ادراک مشتریان، تاکید بر مزیت رقابتی و تاکید بر منابع اساسی و در بخش راهکارهای مناسب بازاریابی آمیخته: عناصر فرآیند، شواهد عینی، محصول (برنامه آموزشی)، پرسنل، تبلیغات و قیمت گذاری تایید شدند.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی، آموزش عالی، راهکارها
متن کامل [PDF 825 kb]   (2125 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/19 | پذیرش: 1396/12/20 | انتشار: 1396/12/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azizi Shamami M. Developing mechanisms for marketing in Non-profit higher education institutions: A mixed method research. scds 2017; 6 (1) :105-139
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-410-fa.html

عزیزی شمامی مصطفی. راهکارهای توسعه بازاریابی در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی: یک پژوهش آمیخته . مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (1) :105-139

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-410-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( 5-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4657