[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 11
تعداد شماره ها: 44
تعداد مشاهده ی مقالات: 2806513
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 682182

تعداد کل نویسندگان: 908
نویسندگان غیر تکراری: 833
نویسندگان تکراری: 75
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1445
مقالات پذیرفته شده: 353
مقالات رد شده: 1069
مقالات منتشر شده: 343

نرخ پذیرش: 24.43
نرخ رد: 73.98
____
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( 2-1392 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 31-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه ی مصرف رسانهای و انسجام اجتماعی
سید جواد امام جمعه زاده، زهرا صادقی نقدعلی، محمودرضا رهبرقاضی، سیدمرتضی نوعی باغبان
چکیده:   (21499 مشاهده)
انسجام اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سرمایه ی اجتماعی، از شاخص های توسعه ی اجتماعی، فرهنگی و
سیاسی در کشورها به شمار می رود. یکی از گروههای عمده ی جامعه که شرکت آنان در روند اداره آن و توسعهی
سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضروری به نظر میرسد، جوانان هستند. مطالعه ی فرهنگ سیاسی جوانان که یکی از
بزرگترین گروههای جمعیتی در کشورهای در حال توسعه محسوب میشود، اهمیت خاصی برای ثبات سیاسی
و پویایی جامعه دارد. هدف از نگارش این مقاله بررسی تأثیر رسانه های ارتباط جمعی بر انسجام اجتماعی جوانان
در شهر تبریز است. روش تحقیق پژوهش در جمعآوری و تجزیه و تحلیل داده ها، روش پیمایشی است. این
مطالعه بر روی 384 نفر از دختران و پسران شهر تبریز صورت گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات، از
پرسشنامه استفاده شده است که اعتبار آن، به روش صوری، و پایایی آن، به کمک آمارهی آلفای کرونباخ سنجیده
تحت محیط ویندوز تجزیه و تحلیل شدند. با تقسیم انسجام SPSS شده است و دادهها از طریق نرم افزار 16
اجتماعی به چهار متغیر(گرایش به ارزشهای اجتماعی، احساس تعلق اجتماعی، گرایش به انتظام اجتماعی و
مشارکت اجتماعی)، به همراه در نظر گرفتن سه نوع وسایل ارتباط جمعی (رسانههای چاپی، رسانههای
الکترونیک و رسانههای دیجیتال)، مشاهده شده است که همبستگیهای معناداری میان مصرف رسانه و انسجام
اجتماعی پاسخگویان وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: انسجام اجتماعی، مشارکت، رسانه های چاپی، رسانه های الکترونیک، رسانه های دیجیتال
متن کامل [PDF 507 kb]   (2626 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1391/7/27 | پذیرش: 1391/12/15 | انتشار: 1392/4/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


امام جمعه زاده سید جواد، صادقی نقدعلی زهرا، رهبرقاضی محمودرضا، نوعی باغبان سیدمرتضی. بررسی رابطه ی مصرف رسانهای و انسجام اجتماعی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1392; 1 (4) :9-31

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-43-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( 2-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645