[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 12
تعداد شماره ها: 46
تعداد مشاهده ی مقالات: 2864806
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 704130

تعداد کل نویسندگان: 928
نویسندگان غیر تکراری: 850
نویسندگان تکراری: 78
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1458
مقالات پذیرفته شده: 364
مقالات رد شده: 1075
مقالات منتشر شده: 354

نرخ پذیرش: 24.97
نرخ رد: 73.73
____
..
:: دوره 8، شماره 3 - ( 11-1398 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 26-9 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش‌های گسترش کسب و کار خانگی در فضای مجازی
محمدرضا رسولی ، اکبر نصرالهی ، مسیح بهراد
داتشیار گروه علوم ارتباطات اجتماعی، گروه مدیریت رسانه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
چکیده:   (2247 مشاهده)
در عصر مدرن، کسب وکارها به دلیل ظهور فناوری های نوین و در دسترس بودن آن ها به شدت در حال رشد و گسترش هستند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش کسب و کارخانگی در تلگرام و اینستاگرام انجام شده است. روش تحقیق حاضر کمی و مبتنی بر ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل فعالان عرصه کسب و کار خانگی می باشند که حجم نمونه لازم برای این جامعه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران برابر با 382 نفر محاسبه شده است. در مرحله بعد اعضای با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد پرسش قرار گرفته اند. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است که میزان آن برابر با 772/0 است که بیانگر اعتبار قابل قبول گویه ها در سنجش شاخص های تحقیق می باشد.
نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که مجموعه عوامل اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و زیر ساخت ارتباطی، نظارت‌‌های دولتی، حمایت دولت و افزایش ساختار فناوری ارتباطی، مالیات و هزینه مبادله کالا، نوع شبکه مجازی در رشد و گسترش کسب وکار خانگی مؤثر می باشد.

 
واژه‌های کلیدی: تلگرام، اینستاگرام، کسب و کارخانگی، ارتباطات، فناوری
متن کامل [PDF 368 kb]   (655 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/15 | پذیرش: 1398/11/10 | انتشار: 1398/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rasooli M, nasrollahi A, behrad M. Challenges of Home-based Business in Cyberspace. scds 2020; 8 (3) :9-26
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-995-fa.html

رسولی محمدرضا، نصرالهی اکبر، بهراد مسیح. چالش‌های گسترش کسب و کار خانگی در فضای مجازی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1398; 8 (3) :9-26

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-995-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( 11-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4657