[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 12   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 44
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2796318
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 679612

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1444
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1067
    مقالات منتشر شده: 343

    نرخ پذیرش: 24.45
    نرخ رد: 73.89
    ____
    ..
    :: دوره 8، شماره 2 - ( 8-1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 8، شماره 2 - ( 8-1398 ) ::
    جلد 8 شماره 2 صفحات 174-149 برگشت به فهرست نسخه ها
    ارائه مدل بهینه برای جلب اعتماد عمومی به سامانه رسیدگی به شکایت ها و اعلامات سازمان بازرسی
    عنایت داودی ، افسانه مظفری ، علی اصغر کیا ، شهناز هاشمی
    دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران
    چکیده:   (3219 مشاهده)
    رسیدگی مؤثر به شکایت­ های شهروندان یکی از روش­هایی است که دستگاه­ های دولتی می­توانند در جهت صیانت از حقوق شهروندان اتخاذ نمایند. این پژوهش به دنبال ارائه ­ی مدل بهینه برای جلب اعتماد عمومی به سامانه­ ی رسیدگی به شکایت­ها و اعلامات سازمان بازرسی است. در این تحقیق از روش پیمایش و ابزار پرسش­نامه­ی محقق­ ساخته استفاده شده است. جامعه­ ی آماری این پژوهش را مشتریان و کاربران سامانه­ی رسیدگی به شکایت­ها و اعلامات سازمان بازرسی استان مازندران تشکیل می­دهند که در سال 1396 تعداد آن­ها برابر با 24884 نفر بوده ­است که 378 نفر از آن­ها در مطالعه شرکت کردند. پرسش­نامه­ ها بر اساس روش نمونه­ گیری سیستماتیک در جامعه­ی نمونه توزیع شد. نتایج به­ دست­ آمده منجر به تدوین یک مدل شد. مدل تدوینی برای تبیین تغییرات میزان موفقیت در جلب اعتماد عمومی به سامانه­ی شکایت­ها  سازمان بازرسی، نشان­دهنده­ی تأثیر معنادار متغیر بیرونی ویژگی­های مشتری و متغیرهای درونی فن­آوری، کیفیت وب­سایت و ویژگی­های سازمان بر اعتماد عمومی به سامانه است. به طور کلی نتایج تحقیق نشان می­دهد با بهبود کیفیت وب­سایت، وضعیت فن­آوری و ویژگی­های سازمان، می­توان انتظار داشت ویژگی­های مدنظر مشتریان بیش­تر تأمین شود و میزان اعتماد آن­ها به سامانه­ی رسیدگی به شکایت­ها افزایش یابد.
    واژه‌های کلیدی: اعتماد عمومی، سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات، سازمان بازرسی کل کشور
    متن کامل [PDF 1013 kb]   (540 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1398/8/21 | پذیرش: 1398/8/10 | انتشار: 1398/8/10
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    davoodi E, mozaffari A, kia A A, hashemi S. Providing an optimal model for gaining public trust in the Complaints System and Inspection Agency's announcements. scds 2019; 8 (2) :149-174
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1059-fa.html

    داودی عنایت، مظفری افسانه، کیا علی اصغر، هاشمی شهناز. ارائه مدل بهینه برای جلب اعتماد عمومی به سامانه رسیدگی به شکایت ها و اعلامات سازمان بازرسی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1398; 8 (2) :149-174

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1059-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 8، شماره 2 - ( 8-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 4645