:: دوره 6، شماره 3 - ( 11-1396 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 31-9 برگشت به فهرست نسخه ها
مصرف فضاهای فرهنگی(مطالعه موردی پردیس سینمایی ملت و آزادی)
مهری بهار ، نوشا دبیری مهر
گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران
چکیده:   (5454 مشاهده)
این مقاله به مطالعه مصرف فضاهای فرهنگی در شهر تهران می پردازد. فضاهای فرهنگی در تهران به موازات دیگر فضاهای شهر طی دو دهه اخیر شاهد تغییراتی بوده است که در این مقاله سعی شده به ویژگی های فضاهای جدید پرداخته شود. این تغییرات کالبدی، محتوایی و کارکردی است.  دو پردیس سینمایی آزادی و ملت، مورد مطالعه این پژوهش است. این پژوهش به شیوه کیفی و با استفاده از دو ابزار مصاحبه و مشاهده صورت گرفته است. در همین مسیر از نظریات هانری لوفور فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی(1901-1991)  برای تحلیل یافته ها استفاده شده است.
 
واژه‌های کلیدی: فضاهای فرهنگی، لوفور، پردیس های سینمایی
متن کامل [PDF 476 kb]   (2462 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/10/8 | پذیرش: 1396/12/14 | انتشار: 1396/11/26
فهرست منابع
1. اشمید، کریستین(1393) فضا، تفاوت، زندگی روزمره ؛ خوانش هانری لوفور، افشین خاکباز و محمد فاضلی، تهران :تیسا.
2. امیرحاجیلو، الهام)1301 )تبیین تولید فضای شهری، پایاننامهی دکتری برنامهریزی شهردانشگاه خوارزمی، دانشکدهی جغرافیا، ایران
3. فکوهی، ناصر )1303 )انسانشناسی شهری، تهران: نشر نی
4. مارشال، کاترین و گرچن ب. راس من)1301 )روش تحقیق کیفی، ترجمهی عل پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
5. وفور، هانری )1301 )تولید فضا، ترجمهی محمود عبداهللزاده، تهران: مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران.
6. -ترکمه، آیدین(1393) در آمدی بر تولید فضای هانری لوفور، تهران :تیسا.
7. -شارع پور، محمود(1393) شهر ، فضا و زندگی روزمره، تهران: تیسا.
8. .مهدی زاده، سید محمد، )1300 )نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاهها انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول.


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( 11-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها