:: دوره 8، شماره 3 - ( 11-1398 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 9-26 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش‌های گسترش کسب و کار خانگی در فضای مجازی
محمدرضا رسولی، اکبر نصرالهی، مسیح بهراد
داتشیار گروه علوم ارتباطات اجتماعی، گروه مدیریت رسانه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
چکیده:   (580 مشاهده)
در عصر مدرن، کسب وکارها به دلیل ظهور فناوری های نوین و در دسترس بودن آن ها به شدت در حال رشد و گسترش هستند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش کسب و کارخانگی در تلگرام و اینستاگرام انجام شده است. روش تحقیق حاضر کمی و مبتنی بر ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل فعالان عرصه کسب و کار خانگی می باشند که حجم نمونه لازم برای این جامعه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران برابر با 382 نفر محاسبه شده است. در مرحله بعد اعضای با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد پرسش قرار گرفته اند. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است که میزان آن برابر با 772/0 است که بیانگر اعتبار قابل قبول گویه ها در سنجش شاخص های تحقیق می باشد.
نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که مجموعه عوامل اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و زیر ساخت ارتباطی، نظارت‌‌های دولتی، حمایت دولت و افزایش ساختار فناوری ارتباطی، مالیات و هزینه مبادله کالا، نوع شبکه مجازی در رشد و گسترش کسب وکار خانگی مؤثر می باشد.

 
واژه‌های کلیدی: تلگرام، اینستاگرام، کسب و کارخانگی، ارتباطات؛ فناوری
متن کامل [PDF 368 kb]   (214 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/15 | پذیرش: 1398/11/10 | انتشار: 1398/11/10


XML   English Abstract   Print



دوره 8، شماره 3 - ( 11-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها