@article{ author = {}, title = {Educational Needs Assessment of News Agency Reporters the Internal Iran}, abstract ={This paper considers the training needs assessment of Iranian News Agency reporters. The Population of this study includes all the reporters in News Agency who are 2200 persons. Based on the Cochran sample size formula, 330 persons are examined according to a cluster sampling method. The Constructed-Researcher Questionnaire used for data collection being a common research tool and a direct method to collect data. The questionnaires used for data collection, for descriptive analysis of data, were proved reliable with a cronbach’s Alpha coefficient of 0.967. In order to analyze obtained data, descriptive statistics (frequency distribution, percent and mean standard deviation) and inferential statistics (one grouped and independent group t-tests, one-sided variance analysis) were utilized. Results show that reporters of News Agencies in the most elements related to gamut of knowledge, skills, and attitudes are requiring training.  }, Keywords = {needs assessment, training needs assessment, reporters, News Agency, o*net.}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {9-37}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {نیازسنجی آموزشی خبرنگاران خبرگزاری های داخلی ایران}, abstract_fa ={پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای آموزشی خبرنگاران خبرگزاری های داخلی ایران در حوزه ی دانش،مهارت و نگرش انجام شده است. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و از نظر هدف در زمرهی تحقیقاتکاربردی است. جامعهی آماری شامل کلیهی خبرنگاران شاغل در خبرگزاری های داخلی ایران است که جمعاً 2211نفر می باشند. تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده با حجم 331 نفر از طریق فرمول کوکرانانتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامهی محقق ساخته استفاده شده است. پایایی1 است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های / پرسشنامه به روش محاسبه آلفای کرونباخ محاسبه شد که برابر با 309جمعآوری شده، از روشهای آمار توصیفی )توزیع فراوانی و درصد و میانگین و انحراف استاندارد( و آمار استنباطی)آزمونهای t تک گروهی و t گروههای مستقل و تحلیل واریانس یکراهه( استفاده شد. نتایج نشان می دهد که درحوزهی دانش آشنایی با قواعد تیتر نویسی در مصاحبه ها، آشنایی با لید و تکنیک های لیدنویسی، آشنایی با شیوه هایگزارش نویسی، در حوزهی مهارت سرعت عمل در انتقال اخبار، توانایی انتخاب و تدوین تیتر مناسب، توانایی برقراریارتباط با افراد ذی نفوذ در سازمان ها و مراکز مهم و مؤثر در عرصهی خبری و در حوزهی نگرش قدرت تشخیص وتحلیل مباحث روز، قدرت تحلیل جنگ روانی و روشهای مقابله با جنگ روانی، توانایی ارزشگذاری و اولویت بندیخبرهای برتر روز در اولویت نیازهای آموزشی قرار دارند.در آخر گزارش پیشنهادایی مبتنی بر یافتههای حاصل از تحقیق ارائه شده است.}, keywords_fa = {نیازسنجی, نیازسنجی آموزشی, خبرنگاران, خبرگزاری ها,}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-73-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-73-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {Propaganda Analysis of Television Channel Voice of America Case study: Parasite program}, abstract ={Science and technology has provided in communications new tools for Actors in the International System. Media in the field of psychological warfare are the best and most modern propaganda tool for the realization of the goals of Western Countries. After the Revolution, United State of America due to blocked channels formal diplomatic, has used propaganda tools, in particular against the Islamic Republic of Iran. USA use propaganda against Iran through VOA TV and Radio channels and Radio Farda. Now Voice ofAmericaTV, every day, 5 hours, produces diversified and effective programs witha focus onnews from Iran. Parasite program is the most interesting (according to its practitioners) its programs. This research uses the content analysis method for investigating the program. The result of this research showed that themes in the program are indivisible in three political, social and economic contexts.  Techniques such create division and conflict division and conflict (6%), Sweeping generalizations (some true), encouragement and Card stacking each with5% where the most using}, Keywords = {Methods, Agenda setting Propaganda, Voice of America. VOA, Parasite program, Content Analysis.}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {39-65}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {تحلیل پروپاگاندای شبکه ی تلویزیونی صدای امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران؛مورد مطالعه برنامه ی پارازیت}, abstract_fa ={علم و فناوری در عرصه­ی ارتباطات ابزارهای جدیدی در اختیار بازیگران نظام بین­الملل گذاشته است. رسانه­های گروهی در عرصه­ی عملیات روانی، بهترین و مدرن­ترین ابزار برای بهره­گیری از پروپاگاندا در تحقّق اهداف کشورهای غربی هستند. پس از انقلاب، آمریکا به­علت مسدود بودن مجاری رسمی دیپلماتیک، از ابزارهای پروپاگاندا، به­طور خاص در قبال جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است. پروپاگاندای امریکا علیه ایران اغلب از طریق دو شبکه­ی رادیویی و تلویزیونی صدای امریکا و بعدها رادیو فردا صورت می­گرفته است.اکنون شبکه­ی تلویزیونی صدای امریکا، هر روز ۵ ساعت برنامه­های متنوّع و تأثیرگذار، با محوریت اخبار ایران، تولید می­کند. پارازیت، از جذاب­ترین و (به روایت دست اندرکاران آن) پر بیننده­ترین برنامه­های آن است. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل محتوا، این برنامه بررسی شده است.نتایج تحقیق نشان داد موضوعات برجسته شده­ی این برنامه در سه حوزه­ی سیاسی،اجتماعی و اقتصادی قابل تقسیم هستند. تکنیک ایجاد تفرقه و تضاد با 6 درصد، پاره حقیقت‌گویی، تشجیع،جمع‌آوری کارت­های یک‌دست و مبالغه هر کدام با 5 درصد بیش­ترین استفاده را دراین برنامه داشتند.}, keywords_fa = {پروپاگاندا, صدای امریکا, برنامه‌ی پارازیت, برجسته سازی, تحلیل محتوا.}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-68-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-68-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {The Evaluation of the Attitude of TV Audiences toward the various Appealing of Health Messages}, abstract ={Health messages design is a field and subset of health communication area. What is actually followed in this thesis is a review of TV health messages appeals effects from audiences’ point of view. The Important question of research is that how media products and its health related programs through various appeals lead in behavior changes. In this study, health messages refer to direct or indirect messages which discuss people’s personal and social health. Since health message design is a subset of the broad area of health communication definition of health communication is mentioned at first. Then the main topic of this research has been mentioned. After discussing health message related literature, related communication theories are mentioned and finally the theoretical framework of research is defined as “The Extended Parallel Process Model”. To measure Tehran’s above15-years old inhabitants’ attitudes toward health messages and TV health related programs, the survey method of research has been chosen and after designing questionnaire, and   distributing among inhabitants of Tehran. The most important result of this research is that TV health messages are not adequate to make behavior changes in personals, and interpersonal communication has a complementary and powerful role in adopting recommended TV health messages.}, Keywords = {Health communication, Health messages, Message appeals, Routs of fear and risk control, The Extended Parallel Process Model}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {67-93}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {بررسی نگرش مخاطبان درباره ی استفاده از جذبه های مختلف درطراحی پیام‏های سلامت تلویزیون}, abstract_fa ={طراحی پیام‏های سلامت مقوله‏ای میان‏رشته‏ای است که از حوزه­ی ارتباطات سلامت و مطالعه‏های نوین ارتباطات و آموزش بهداشت نشأت گرفته است. آن­چه در این مقاله بدان پرداخته‏ایم، بررسی میزان تأثیر جذبه‌های مختلف استفاده شده در پیام‏های سلامت از دیدگاه و نگرش مخاطبان تلویزیون است. پرسش مهم مقاله این است که چگونه رسانه‏ای مانند تلویزیون از طریق ارائه­ی پیام های سلامت‏محور، به تغییر رفتار در فرد منجر می‌شود؟ به این اعتبار، حوزه­ی مربوط به تأثیر جذبه‌های مختلف استفاده شده در طراحی یک پیام، در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. پیام‏های سلامت در این پژوهش به پیام‏هایی اطلاق می‏شوند که مستقیم یا غیرمستقیم به بحث سلامت فردی و اجتماعی مردم از جمله: سبک زندگی سالم، پیشگیری و یا درمان بیماری‏ها می‏پردازند. استفاده از جذبه‌ها هم شامل پیام‌هایی باجذبه‌های مثبت، جذبه‌های منفی یا ترس، جذبه‌های چندگانه و مسیرهای سه‌گانه­ی کنترل ترس و کنترل خطر می‌شود. برای سنجش تأثیر این دسته از پیام‏ها بر مخاطبان، نمونه­ی آماری با حجم 600 نفر از میان شهروندان بالای 15 سالتهرانی انتخاب شده‏است. روش این پژوهش پیمایش است. از مهم‏ترین یافته‏های پژوهش این است که پیام‏های سلامتتلویزیون برای تغییر رفتار در فرد کافی نیستند و ارتباطات میان‏فردی نقش مکمّل را برای پیام‏های رسانه‌ای دارند.}, keywords_fa = {ارتباطات سلامت, پیام سلامت, جذبه های پیام, مسیرهای کنترل ترس و کنترل خطر, مدل فرآیند توسعه ی یافته موازی}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-69-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-69-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {Evaluation on Western Cultural Elements and Iranian Life Experince}, abstract ={This paper studies the elements of western culture in "English Time" language training books, based on Bourdieu's practice and field theory. The focus of this paper is language and language training books that can be considered as a field which transfers the dominant group's culture to language learners and forms their habituses. In this research, we aim at answering the following questions: What kind of cultural elements exist in English Time books? How can the effects of these cultural elements be managed and the negative effects neutralized? To find the answers for these questions, we first studied 4 editions of English Time books as well as their auxiliary training materials (CDs, …) and extracted the elements of western culture that are inconsistent with our national culture. Then we performed 6 deep interviews with the lecturers of English Time books to find their point of views about the western culture elements of these books. We analyzed their comments to find out how can the cultural effects of these books be managed on the language trainees. The solutions include explaining the cultural differences for students during training and also preparing international courses for English training. }, Keywords = {Bourdieu, Habitus, the Patterns of Consumption, English Time.}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {95-123}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {واکاوی عناصر فرهنگ غربی و تجربه ی زیسته ایرانی}, abstract_fa ={این مقاله به مطالعه و واکاوی عناصر فرهنگ غربی در کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی «انگلیش تایم» با توجه به نظریه­ی منش و میدان بوردیو پرداخته است. نکته­ی اتکای این مقاله، زبان و منابع آموزش زبان است که به­عنوان میدانی مطرح هستند که فرهنگ گروه سلطه آن را به زبان‌آموزان انتقال و عادت‌واره­های آن‌ها را در این میدان شکل می­دهند. در این تحقیق به­دنبال پاسخ به این سؤالات هستیم: کتاب­های انگلیسی انگلیش تایم حاوی چه عناصر فرهنگی هستند؟ چگونه می­توان تأثیرات این عناصر فرهنگی را بر روی زبان‌آموزان مدیریت و احیاناً اثرات سوء احتمالی را خنثی کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش­ها، ابتدا چهار جلد کتاب انگلیش تایم بههمراه منابع کمک آموزشی آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفت و عناصر فرهنگ غربی مغایر با فرهنگ ملی موجود در آن‌ها مشخص شد. سپس با برگزاری 6 مصاحبه­ی عمقی با مدرسین این منابع آموزشی، از آرای مدرسین در ارتباط با عناصر فرهنگ غربی موجود در منابع آگاه شدیم و با تحلیل اظهارنظر آن‌ها، راه‌حل‌هایی برای مدیریت تأثیرپذیری فرهنگی زبان‌آموزان نوجوان از کتاب‌های آموزش زبان مطرح شده است. این راه‌حل‌ها شامل مشخص کردن تفاوت‌های فرهنگی در حین آموزش و هم­چنین تدوین دوره‌ها و کتاب‌های بین‌المللی آموزش زبان است.    }, keywords_fa = {فرهنگ, آموزش, منش و میدان, بوردیو, انگلیش تایم, بازنمایی}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-70-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-70-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {Thechnological and scientific development: The sociological Analysis of the Impact of Internet Use on the Research Activities of Mazandaran University Faculty Members}, abstract ={The Internet is a device that enables scholars and scientists to communicate and exchange information with many other academic colleagues and scientific researchers around the world. The main objectives of the present study include determining the extent of the faculty members’ knowledge of internet use and examining the impact of the internet use on the scientific activities of Mazandaran University faculty members. This study is based on the survey method and a sample drawn from the faculty members of Mazandaran University (Babolsar, Iran) using multi-stage cluster sampling. The results showed that the independent variable of Internet knowledge with β= 0.63 was the most important predictor Internet use of the faculty members, as dependent variable. In addition, the study demonstrated that there were significant correlations between the independent variables of Internet facilities, opportunities, attitudes and academic positions of faculty members and scientific activities    }, Keywords = {Internet use, Scientific Activities, University of Mazandaran.}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {125-144}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {توسعه‌ی تکنولوژیکی و توسعه‌ی علمی؛ بررسی جامعه شناختی تأثیر اینترنت بر فعالیت‎های پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران}, abstract_fa ={اینترنت یکی از ابزارهایی است که امکان مبادله­ی اطلاعات با بسیاری از همکاران دانشگاهی و پژوهشگران علمی در سراسر جهان را فراهم می‏آورد. تحقیق حاضر به تأثیر استفاده از اینترنت در انجام فعالیت‌های علمی–پژوهشی آن­ها پرداخته است. این بررسی با استفاده از روش پیمایشی و با انتخاب 165 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران به شیوه­ی نمونه گیری خوشه‏ای چند مرحله‏ای صورت گرفته است. نتایج نشان می‏دهد متغیّر سواد استفاده از اینترنت با ضریب تأثیر (63/0) مهم‌ترین و قوی‏ترین پیش‌بینی‌کننده­ی تغییرات استفاده از اینترنت در فعالیت­های علمی-پژوهشی در میان اعضای هیأت علمی بوده است و متغیّرهای تسلط بر اینترنت، امکانات و فرصت­ها، ارتباطات علمی، نگرش نسبت به اینترنت و موقعیت دانشگاهی به ترتیب در رده‌های بعدی اثرگذاری قرار داشته ‏اند.}, keywords_fa = {اینترنت, فعالیت‎های پژوهشی, دانشگاه مازندران.}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-71-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-71-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {Evaluation on the Role of Teleshopping Commercials of Two TV Channels on Buying the Advertised Products among Women ofTehran}, abstract ={The current paper compared the role of teleshopping commercials of two TV channels on buying the advertised products among women of Tehran as the addressees of the commercials. The TV channels studied were Bazaar which was a national and governmental channel, and GEM TV which was a universal and non-governmental channel. This study was carried out in the form of a survey using questionnaires. The population of the sample was calculated to be 400 people. Subjects were chosen using snowball sampling. Collected data using questionnaires were analyzed by SPSS. The analysis showed that buying teleshopping products was not significant. Despite this fact, the possibility of a correlation between individual differences, and stimulating variables and teleshopping exposure, impulse buying urge, and buying was confirmed. On the other hand, despite the the study hypotheses, it was shown that money available did not influence on teleshopping exposure, and impulse buying urge. Moreover, results showed that regarding buying the advertised products and attitudes to teleshopping, there was no significant difference between Bazaar TV and GEM TV.}, Keywords = {Teleshopping, Bazaar TV, GEM TV, Consumption, Shopping}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {145-173}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {بررسی تأثیر تبلیغات تله شاپینگ در دو شبکه ی بازار و جم‌تی‌وی بر اقدام به خرید بانوان شهرتهران}, abstract_fa ={این مقاله حاصلپژوهشی است که به نقش تبلیغات تله‌شاپینگ شبکه­ی «بازار» و شبکه­ی «جم‌تی‌وی» بر اقدام به خرید بانوان تهرانی پرداخته است. در این پژوهش سه دسته متغیّر مستقل که عبارتند از متغیّرهای تفاوت فردی، متغیّرهای موقعیتی و متغیّرهای محرّک، شناسایی شدند و نقش هریک از این عوامل در رویارویی با تبلیغات، ضربه­ی خرید و در نهایت اقدام به خرید بررسی شد. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش­نامه است. حجم نمونه 400 پاسخ­گو در نظر گرفته شد که با استفاده از شیوه­ی گلوله­ی برفی از میان بانوان تهرانی بالای 18 سال انتخاب شدند. نتایجنشان داد میزان اقدام به خرید محصولات تبلیغات تله‌شاپینگ از سطح بالایی برخوردار نیست. با این وجود، رابطه­ی معناداری میان ضربه­ی خرید و اقدام به خرید مشاهده شد. هم­چنین احتمال وجود رابطه میان متغیّرهای تفاوت فردی و متغیّرهای محرک با رویارویی با تبلیغات و ایجاد ضربه­ی خرید و در نهایت اقدام به خرید تأیید شد. هم­چنین مشاهده شد که داشتن زمان و پول کافی بر رویارویی باتبلیغات تله‌شاپینگ و ایجاد ضربه خرید تأثیرگذار نیست. علاوه براین نتایج نشان می‌دهد که تفاوت معناداری میان خرید از شبکه­ی بازار و شبکه­ی جم­تی­وی وجود ندارد.}, keywords_fa = {تله‌شاپینگ, شبکه بازار, شبکه جم‌تی‌وی, مصرف, خرید}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-72-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-72-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {Evaluation on the subscribers of the facebook In Obligation of Cultural Identity}, abstract ={The main purpose of this paper is to evaluate the compliance status of the cultural identityof the members of the social network Face book case study of Tehran University's undergraduate student majors. This paper reviews the status of student commitment to social network facebook, the facebook components and indicators of cultural identity. This paper is exploratory and the results of a survey. The subjects of this study are students of Tehran University undergraduate courses. The data collection techniques used questionnaire and structuralism theories of Anthony Giddens and Stuart Hall's Representation. The findings suggest that membership and participation in the community of single women aged 20 to 22 years compared with men in Face Book more. Sense of belonging to the Persian language، Friendship is based on values ​​and norms, Choose dress and makeup according to the values ​​and norms، respect to different cultures and nationalities Notes and Comments on Face book Students will adhere to the cultural identity of anecdote on Face book On the other hand, students who disagreements with their religious norms - National and tend to less their use of religious symbols and sayings، Interest in learning Linguistic terms Common on Face book suggest a Cultural identity is a lack of to adhere to students. Cultural identity indicates that the content of the benchmark to evaluate students on Face book, change, comparison, and selection is located.}, Keywords = {Cultural identity, social networks, Facebook, students.}, volume = {2}, Number = {2}, pages = {175-198}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه ی اجتماعی فیس بوک}, abstract_fa ={هدف اصلی این نوشتار، بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه­ی اجتماعی فیس بوک با مطالعه­ی موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته­های علوم انسانی دانشگاه تهران است. مقاله­ی حاضر این مسأله را بررسی می‏کند که وضعیت پایبندی دانشجویان عضو شبکه­ی اجتماعی فیس بوک، با توجه به مؤلفه­ها و شاخص­های هویت فرهنگی در فیس بوک چگونه است؟ این مقاله از نوع اکتشافی و حاصل یک پژوهش پیمایشی است. جامعه­ی آماری این پژوهش کلیه­ی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته­های علوم انسانی دانشگاه تهران است. تکنیک گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسش­نامه و نظریه­های مورد استفاده­ی ساختارگرایی آنتونی گیدنز و بازنمایی استوارت هال است. یافته­های پژوهش بیان کننده­ی آن است که در جامعه­ی مورد بررسی عضویت و مشارکت زنان مجرد در رده­ی سنی20 تا 22 سال در مقایسه با مردان در فیس بوک بیش­تر است. احساس تعلق به خط و زبان فارسی، دوستی بر اساس ارزش­ها و هنجارها، انتخاب شیوه­ی پوشش وآرایش مطابق ارزش­ها و هنجارها، احترام به فرهنگ و ملیت­های مختلف در یادداشت­ها و نظرها در فیس بوک حکایت از پایبندی دانشجویان به هویت فرهنگی در فیس بوک دارد و از سوی دیگر عدم توافق دانشجویان برتعلق شان به هنجارهای دینی- ملی و تمایل کم آن­ها در استفاده از نشانه­ها و احادیث دینی، علاقه­مندی به یادگیری اصطلاحات زبانی رایج در فیس بوک حکایت از عدم پایبندی دانشجویان به هویت فرهنگی دارد که نشان دهنده­ی این است که محتوای هویت فرهنگی دانشجویان در فیس بوک در محک ارزیابی، تغییر، مقایسه و انتخاب واقع می­گردد..}, keywords_fa = {هویت فرهنگی, شبکه‏های اجتماعی, فیس‏بوک, دانشجویان.}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-74-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-74-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} } @article{ author = {}, title = {The Role of the Social Environment in the Development of the Local Press}, abstract ={This paper investigates and identifies the characteristics of the study in the development of the local press in Kashan.  It seems that development indexes have the most influential role in developing local press through the section of natural resources. The main assumption is that how much the development of indicators impact on the local press and has provided conditions for the trust in economic support and on the political and social support. Using the two descriptive and inferential methods and through statistical analysis of the research questions the rejection or approval of hypotheses are discussed result of the study showed that the most important challenge for local press refers to the issue of human resources management issues that it is possible to categorize them as follow: 1. Developing human resources 2. Paying attention to issues and social subjects of the geographical regions that can insure press against having audience and therefore, to result in increasing the level of increasing economy. 3. Corporate bonds that are indexes in which can insure local press against lack of development and environmental problems, even domestic problems.}, Keywords = {Development of the Press, Local Press, Social Climate, Political and Economic Support }, volume = {2}, Number = {2}, pages = {199-218}, publisher = {sabz institute of higher education}, title_fa = {نقش فضای اجتماعی در توسعه ی مطبوعات محلی،مطالعه ی موردی؛ مطبوعات محلی شهرکاشان}, abstract_fa ={این جستار با هدف بررسی و شناسایی نقش شاخصهای توسعه به مطالعهی توسعهی مطبوعات محلی شهرکاشان پرداخته است. به نظر میرسد شاخصهای توسعهی در توسعهی مطبوعات محلی از طریق بخش منابع طبیعیبیشترین تأثیر را داشتهاند. سؤال اصلی آن است که شاخصهای توسعهی در توسعه مطبوعات محلی تا چه میزانتأثیرگذار بوده و شرایط مناسبی برای جلب اعتماد اجتماعی و در نتیجه نفوذ سیاسی و حمایت های اقتصادی را فراهمکرده است .روش این پژوهش با توجه به اهداف و فرضیات تحقیق پیمایشی، کتابخانهای و تحلیل محتوا است. روشنمونهگیری و جامعهی آماری در این پژوهش شامل کارشناسان و صاحب نظران حوزهی مطبوعات استان، خوانندگانمطبوعات کاشان و مطبوعات شهر کاشان است . با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماریسؤالات پرسشنامه به اثبات و یا رد فرضیهها پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد مهمترین چالش پیشروی مطبوعات محلی، به موضوع منابع مدیریت انسانی آنها باز میگرددکه میتوان آنها را در قالب اولویتهای بهشرح زیر بر شمرد : 1 توسعهی منابع انسانی 5 توجه به مسائل و موضوعات اجتماعی منطقهی جغرافیایی نشر که - -میتواند رسانهها را در قبال داشتن مخاطب بیمه کند و از این مسیر، امکان افزایش توان اقتصادی را به همراه داشتهباشد و 9 پیوندهای صنفی، از شاخصهایی هستند که میتواند مطبوعات محلی را در برابر عدم توسعه و مشکلات -محیطی، و حتی مشکلات داخلی بیمه کند.}, keywords_fa = {توسعه ی مطبوعات, مطبوعات محلی, فضای اجتماعی, نفوذ سیاسی و حمایتهای اقتصادی}, url = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-75-en.html}, eprint = {http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-75-en.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies}, issn = {2322-3367}, eissn = {}, year = {2013} }