1. - باقرینژاد، جعفر(1384). تحلیل نظری و تجربی ارتباط دانشگاه، صنعت و دولت برای توسعه فناوری در ایران؛ راهحلهای مدیریت ساختاری وسازمانی. نهمین کنگره سراسری همکاریهای دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه. 2. - ثمری، عیسی(1393). بررسی جریان «توسعه دانشگاهی» در دانشگاههای دولتی ایران و ارائه الگویی برای آن، (پایان نامه دکتری: برنامه ریزی توسعه آموزش عالی)، تهران: دانشگاه شهید بهشتی. 3. - ثمری، عیسی، یمنی دوزی سرخابی، محمد، صالحی عمران، ابراهیم و گرائی نژاد، غلامرضا(1392). بررسی و شناسایی عوامل موثر در فرایند«توسعه دانشگاهی» در دانشگاههای دولتی ایران. دوفصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی. سال دوم، شماره چهارم، 68-99. 4. - سوزنچی کاشانی، ابراهیم (1393). بررسی تطبیقی شکلگیری و تطور دانشگاه در ایران و دنیا: پیشنهاداتی برای تحول دانشگاه. فصلنامه علمی ترویجی سیاست نامه علم و فناوری. سال چهارم، 9-28. 5. - صالحی عمران، ابراهیم(1383). بررسی عوامل موثر بر کاریابی آموزش دیدگان فنی و حرفه ای (مورد مطالعه : استان مازندران)، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی،12، 116-87. 6. - فراستخواه، مقصود(1387). سرگذشت و سوانح دانشگاه در ایران(بررسی تاریخی آموزش عالی و تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موثر برآن)، تهران: نشر رسا. 7. - فراستخواه، مقصود(1389). دانشگاه در موج سوم، یادگیری برای عبور از بحران، فصلنامه علم و آینده، 9. 9. - قانعیراد، حسین(1383). توسعه ناموزون آموزش عالی: بیکاری دانش آموختگان و مهاجرت نخبگان. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی. شماره 4، صص 15- 25. 10. - محمدعلی ، محبوبه(1390). آموزش های فنی و حرفه ای و راههای اصلاح آن، مجله رشد آموزش فنی و حرفه ای ،1، 18-10. 11. - یمنی دوزی سرخابی، محمد (1388). رویکردها و چشماندازهای نو در آموزش عالی. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری. 12. - یمینی دوزی سرخابی، محمد(1388). دانشگاه سازگار شونده، مجموعه مقالات رویکردها و چشم اندازهای نو در آموزش عالی ، به اهتمام یمنی، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی. 13. باقرزاده، زهره و علیرضا عصاره(1394) «ارائه¬ی مسیر نماهای نظام آموزش فنی و حرفه¬ای متوسطه¬ی ایران در برنامه¬ریزی درسی»، پژوهش در برنامه¬ریزی درسی، 19 (46): 46-33. 14. ثابت نژاد، حمیدرضا؛ فرخی، حسین و سمیه ناتری شمس(1390) «بررسي مشكلات ناشي از ورود دستگاه¬هاي مختلف به آموزش¬هاي فني و حرفه¬اي در راستاي بهبود مديريت و اثربخشي مهارت¬هاي آن»، همایش مهارت¬آموزی و اشتغال تهران: دانشگاه تهران. 15. شریف¬زاده، فتاح¬(1390) «ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعه¬ی علمی و اجتماعی کشور»، جامعه¬پژوهی فرهنگی، 2 (1): 112-79. 16. شیری، حامد(1392) «شاخص¬های دانشگاه در جامعه¬ی دانش: الگویی برای ارزیابی دانشگاه¬ها در جامعه¬ی جدید»، مهندسی فرهنگی کشور، 8 (77): 248-220. 17. صفایی موحد، سعید(1396) «زیر پوست دانشگاه: واکاوی پدیده¬ی استعمار آکادمیک در نظام آموزش عالی ایران»، دوفصل¬نامه¬ی مطالعات برنامه¬ی درسی آموزش عالی، 8 (15): 34-7. 18. ظهیری نیا، مصطفی و بهروز بهروزیان(1391) «مقایسه¬ی عوامل مؤثر در ورد زنان و مردان به دانشگاه»، فصل¬نامه¬ی زن و جامعه، 3 (4): 89-69. 19. فاتحی، ابوالقاسم؛ ادیبی، مهدی؛ یزدخواستی، بهجت و حسن سعیدی(1388) «چرایی افزایش نسبی ورود دختران به دانشگاه»، فصل¬نامه¬ی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، 11 (44): 204-173. 20. غنایی، علی؛ محمدزاده، اعظم؛ پاکمهر، حمیده و الهه حجار(1393) «شناسایی سبک-های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه¬ی درسی نظام آموزش فنی و حرفه¬ای»، پژوهش در برنامه¬ریزی درسی، 1 (5): 11-1. 21. قانعی، رشید و سیدحسن حسینی(1394) «نقد و بررسی چالش¬های علم مدرن از دیدگاه دکتر سید حسین نصر»، فلسفه¬ی علم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1(9): 112-101. 22. قورچیــان، نادرقلی و عباس خورشیــدی(1379) شاخص¬های عملکــردی در ارتقای کیفـــی مدیریت نظـــام آموزش عالـــی، تهران: انتشارات فراشناختـــی اندیشه12. 23. محمدی نسب، مهدی.1390. «کاربرد روش تاریخی در مطالعات مدیریت». فصلنامه روش شناسی علوم انسانی.17(66): 140-117. 24. مظاهری، زهرا و علوی، سیدمحمد کاظم(1388) «علم سنتی و علم مدرن»، فصل¬نامه¬ی تخصصی فقه و تاریخ تمدن، 6(21): 154-131. 25. معروفي، يحيي؛ کيامنش، عليرضا؛ مهرمحمدي، محمود و مجيد علي عسکري(1386) «ارزش¬يابي کيفيت تدريس در آموزش عالي: بررسي برخي ديدگاه¬ها»، مطالعات برنامه¬درسي، 1 (5): 112-81. 26. مقصودی، فرشته(1393) «نقش آموزش¬های فنی و حرفه¬ای در اقتصاد و توسعه¬ی کشور»، ماه¬نامه¬ی اجتماعی، اقتصادی، علمی فرهنگی کار و جامعه، 1(173): 47-40.
|