1. بابازاده، فاطمه و بابازاده، معصومه(1397)، نقش تاثیرگذار مدارس بر رشد مهارت های اجتماعی - عاطفی دانش آموزان و سازگاری اجتماعی آنها و شکل گیری شخصیت نوجوان، ششمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران.5 خرداد،1397، تهران. 2. توجه، سحر(1396)، رابطه ی بین اعتیاد به اینترنت با آسیب های اجتماعی و سبک های یادگیری میان دانش آموزان مرفه دختر بین سنین 15-17 سال در ناحیه 3 استان اصفهان ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور استان هرمزگان. 3. حبیبی، عاطفه(1392)، رابطه بین تجربه آزار و نشانه های آسیب روانی در دانش آموزان دوره دبیرستان : نقش واسطه ای تنظیم هیجان و حمایت اجتماعی ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شاهد. 4. حیاتی، مهدی(1397)، نقش آموزش کارآفرینی در هنرستان ها بر کاهش آسیب های اجتماعی، نشریه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 1(1): 55-60. 5. درستکار احمدی، یعقوب(1396)، بررسی و شناسایی آسیب های اجتماعی دانش آموزان حاشیه شهر تربت جام، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی. 6. رستمی، نیر و راد، فیروز(1392)، بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش دانش آموزان به رفتارهای نابهنجار: مطالعه دانش آموزان دختر مقطع متویطه شهر اهر، مطالعات جامعه شناسی، 5(20): 55-75. 7. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی(1395)، مجموعه کتاب های مهارت های مقابله و پیشگیری از اعتیاد برای دوره ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم. 8. سلیمی، حسین، محمدجلالی، مجتبی، دلاور، علی، فرحبخش، کیومرث، معتمدی، عبدالله و ساکی، رضا(1396)، نابهنجاری های رفتاری دانش آموزان در استان های مرکزی و همدان، فصلنامه سلامت اجتماعی، 4(3): 215-222. 12. عیسی مراد، ابوالقاسم(1394)، بررسی مقایسهای آسیبشناسی رفتاری اجتماعی دانشآموزان متوسطه شهر تهران، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 9(31): 226-211. 13. غیاثوند، ایرج(1396)، بررسی جرم شناختی جرایم خشونت آمیز در محیط مدرسه و راهکارهای پیشگیری از آن، پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس. 14. فلاحیان، ناهید(1395)، نقش آموزنقش آموزش های مدرسه ای در کاهش آسیب های اجتماعی شهری بررسی موردی: نواحی جنوب و شرق تهران، پژوهشنامه جغرافیای انتظامی، 4(13): 35-60. 15. قاسمی، حسین(1392)، بررسی نقش طرحوارههای ناسازگار اولیه درپیشبینی رفتارهای پرخطر دانشآموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشاسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربیت جام. 17. قیاسی، علی احسان(1396)، بررسی عملکرد مدیران مدارس در توانمندسازی نومعلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان استان همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 19. معصومی، نیلوفر(1395)، طراحی مدارس نوین با رویکرد کاهش عوامل استرس زا (نمونه موردی رشت)، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت. 21. منصورکیایی، نادر(1394)، پیشیگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان: انتشارات مدرسه. 22. میرکمالی، سیدمحمد، یوزباشی، علیرضا، نارنجی ثانی، فاطمه و اعلامی، فرنوش(1394)، بررسی نقش فرهنگ خوش بینی علمی در توانمندسازی ساختار مدارس ابتدایی شهر تهران، پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 1(3): 29-50. 23. نوریان، زهرا(1394)، توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی و رفتاری جدید، تهران: انتشارات دانشیاران ایران. 24. وزرات آموزش و پرورش(1395)، سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان.شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی. 25. یاراحمدیان، نسرین(1391)، ارتقای توانمندی های فردی-اجتماعی و سلامت عمومی نوجوانان از طریق افزایش کفایت اجتماعی آنان، مجله علوم رفتاری، 6(3): 289-279. 26. یعقوبی، جواد(1395)،نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از وقوع جرم، پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود. 27. استراس، آنسلم و کوربین، جولیت ام(1393) «اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها»، ترجمه بیوک محمدی، تهران: نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
|