1. آبیار، مریم (1392) «بررسی شاخصهای اساسی کسب وکار و طراحی مسیر موفقیت کسب وکار (خوشه نساجی شهرستان یزد)»، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی علوم انسانی، دانشگاه یزد. 2. آرون، ریمون (1370) مراحل اساسی اندیشه در جامعهشناسی، ترجمهی باقر پرهام، تهران: آموزش انقلاب اسلامی. 3. ادهمی، عبدالرضا و عباس هاتفی (1396) «زمینههای فرهنگی توسعهی اقتصادی و عوامل اجتماعی مرتبط با آن»، فصلنامهی جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، سال ششم، شمارهی 2: 25-1. 4. استراوس، آنسلم و جولیت کوربین (1396) مبانی پژوهش کیفی (فنون و مراحل تولید نظریهی زمینهای)، ترجمهی ابراهیم افشار، تهران: نی. 5. اسلیتر، دن و فرن تونکیس (1386) جامعه بازار (بازار و نظریهی اجتماعی مدرن)، ترجمهی حسین قاضیان، تهران: نی. 6. بازرگان، عباس (1398) مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم رفتاری)، تهران: دیدار. 7. جباری توران، طاهره؛ امیر احمدی، رحمت اله و غلامرضا خوش فر (1400) «تأثیر سرمایهی اجتماعی ـ فرهنگی بر سبک زندگی زنان سالمند تحت حمایت بهزیستی (مطالعهی موردی: استان گلستان)»، مجلهی مطالعات توسعه ی اجتماعی ایران، سال سیزدهم، شمارهی سوم، تابستان 1400: 331-317. 8. جعفریانی، حسن (1391) «الگوی رفتار سیاسی مدیران: رویکرد نظریه داده بنیاد»، پایاننامهی دکتری، دانشکده علوم اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد. 9. جیوار، رقیه (1395) «عوامل مؤثر بر توسعهی کسب وکار در خوشههای صنعتی کشاورزی در استان مازندران»، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکدهی مدیریت کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی گرگان. 10. حریری، نجلا (1385) اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات. 11. دانایی فرد، حسن و سیدمجتبی امامی (1386) «استراتژیهای پژوهش کیفی؛ تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد»، فصلنامهی اندیشهی مدیریت، سال اول، شمارهی 2: 97-69. 12. ریتزر، جورج (1395) نظریهی جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران: علمی. 13. سوئدبرگ، ریچارد و مارک گرانووتر (1395) جامعهشناسی اقتصادی؛ ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی، ترجمهی علی اصغر سعیدی، تهران: تیسا. 14. علی نژاد، منوچهر (1397) درآمدی بر جامعهشناسی اقتصادی، یزد: دانشگاه یزد. 15. علی نظری، شیخ احمد؛ فتحی، سروش و مصطفی ازکیا (1400) «تحلیل جامعهشناختی تأثیر مؤلفههای فرهنگی كسب و كار بر عملکرد تولیدی ـ تجاری واحدهای صنعتی (استان اردبیل»)، فصلنامهی جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، سال دهم، شمارهی 1: 129-99. 16. فروند، ژولین (1383) جامعهشناسی ماکس وبر، ترجمهی عبدالحسین نیک گهر، تهران: توتیا. 17. کرایب، یان (1381) نظریهی اجتماعی مدرن از پارسونز تا هابرماس، ترجمهی عباس مخبر، تهران: آگاه. 18. کوزر، لوئیس و برنارد روزنبرگ (1378) نظریههای بنیادی جامعهشناختی، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نی. 19. گیدنز، آنتونی و فیلیپ ساتن (1395) جامعهشناسی (جلد دوم)، ترجمهی هوشنگ نائبی، تهران: نی. 20. مارکس، کارل (1397) دست نوشتههای اقتصادی و فلسفی 1844، ترجمهی حسن مرتضوی، چاپ سوم، تهران: آشیان. 21. محمدپور، احمد (1389) ضد روش (منطق و طرح در روششناسی کیفی)، جلد اول، تهران: جامعهشناسان. 22. ملاشاهی، غلامعباس (1391) «بررسی میزان موفقیت بنگاههای اقتصادی زودبازده بخش کشاورزی در روستاهای شهرستان زابل»، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکدهی کشاورزی، دانشگاه تبریز. 23. مهدوی، سمیه سادات؛ عقیلی، سید وحید؛ هاشم زهی، نوروز و علی اکبر فرهنگی (1397) «نقش مهارتهای ارتباطی مدیران در توسعهی کسب وکار با تأکید بر مشتری مداری»، مجلهی مطالعات توسعهی اجتماعی ایران، سال دهم، شمارهی 2: 152-127. 24. نی، ویکتور و ریچارد سوئدبرگ (1386 و 1387) «جامعهشناسی اقتصادی و نهادگرای نوین»، ترجمهی رضا مجیدزاده و آصفه توکلی، نشریهی اقتصاد سیاسی، سال سوم، شمارهی 7 و 8: 114ـ75. 25. ورشوی، سمیه؛ یوسفی، علی؛ اکبری، حسین و احمدرضا اصغرپور ماسوله (1397) «مروری انتقادی بر تحقیقات جامعهشناسی بازار در ایران: در جستوجوی حکشدگی»، فصلنامهی مطالعات و تحقیقات اجتماعی ایران، سال هفتم، شمارهی 1: 82-53. 26. یاری، بهروز (1395) «بررسی عوامل مؤثر بر توسعهی کسب وکار تعاونیهای زنان»، مجلهی کار و جامعه، شمارهی 194: 94-74.
|