1. امینی، محمد (1391) «تبیین برنامۀ درسی چند فرهنگی و چگونگی اجرای آن در نظام برنامه ریزی درسی ایران»، مطالعات برنامه درسی، 7(26): ۱۱-۳۲. 2. باصری، بابک؛ فقیه حبیبی، علی؛ بهنیا، مسیح و احمد منتظری (1398) «بررسی نسبت تنوع فرهنگی در ایران و حقوق بشر»، پژوهش های سیاسی جهان اسلام، 9(4): 225-189. 3. باقرزاده وشکی، زمان؛ شریفی، اصغر و علیرضا چناری (۱۴۰۰) «شناسایی ابعاد و مؤلفه های برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی براساس رویکرد چند فرهنگی: نظریه پردازی داده بنیاد کلاسیک»، دوماهنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۱۲(۳): ۳۳-۴۸. 4. حمیدی زاده، کتایون؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ مهران، گلنار و محبوبه عارفی (1396) «آموزش چند فرهنگی: تحلیل نظام مند ادراک معلمان»، تدریس پژوهی، 5 (2): 1- 16. 5. حمیدی زاده، کتایون؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ مهران، گلنار و محبوبه عارفی (1397) «تحلیل نظام مند آموزش چند فرهنگی در ایران»، پژوهش در نظام های آموزشی، 12(42): 38-25. 6. رحمانی، عذرا؛ فقیهی، علیرضا؛ حسینی¬مهر، علی و محمدرضا سرمدی (1395) «اعتبارسنجی مؤلفه های آموزش چند فرهنگی برای طرح در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی»، دوماه نامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(4): 250-233. 7. رمضان زاده، عبدالله و محمدعلی بهمنی قاجار (1387) «هویت ایرانی و چندگانگی قومی»، مطالعات ملی، ۹(1): 69-96. 8. صادقی، علیرضا (1391) «ویژگیها و ضرورتهای تدوین برنامۀ درسی چند فرهنگی در ایران: بررسی چالشها و ارائۀ راهبردها»، راهبرد فرهنگ، دورۀ 5، شمارۀ 18-17: 93-121. 9. صادقی، علیرضا و یعقوب عزیزی (1401) «شناسایی و تدوین اصول تعلیم و تربیت چند فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، نوآوری های آموزشی، 21(87): 26-7. 10. صباغ پور، علی اصغر (1381) «جهانی شدن ، حاکمیت ملی و تنوع قومی در ایران»، مطالعات ملی، 11(2): 161-143. 11. عابدی جعفری، عابد و مجتبی امیری (1398) «فراترکیب، روشی برای سنتز مطالعات کیفی»، پژوهش روش شناسی علوم انسانی، 25 (99): 73-87. 12. عاشوری، فریبا و علیرضا صادقی (1399) «بررسی میزان تأثیر آموزش مؤلفه های چند فرهنگی در ارتقای سواد چند فرهنگی دانش آموزان ششم ابتدایی شهر تهران»، روان شناسی تربیتی، 58(16): 285-259. 13. عبدلی سلطان احمدی، جواد و علیرضا صادقی (1394) «طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی چند فرهنگی برای دورۀ تعلیم و تربیت عمومی در ایران»، مطالعات برنامۀ درسی، ۱۰(۳۹): ۷۱-۱۰۸. 14. غریبی، جلال؛ گلستانی، سیدهاشم و سید ابراهیم جعفری (1394) «مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چند فرهنگی»، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 12(47): ۱-۱۵. 15. فتحی واجارگاه، کورش (1400) جنبش نوبسترسازی در مطالعات برنامۀ درسی، تهران: علم استادان. 16. فرامرزپور، نوشین و ابوالفضل رفیع پور (1393) «باورهای جنسیتی مرتبط با ریاضی در ذهن دانش آموزان»، مطالعات برنامۀ درسی، 9(34): 132-117. 17. کیهان، جواد (1397) «تحلیل جایگاه آموزش و پرورش چند فرهنگی در محتوای برنامۀ درسی علوم اجتماعی و فارسی دورۀ ابتدایی به روش آنتروپی شانون»، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۴(۱۲): ۷۹-۹۵. 18. گرشاسبی، ایوب؛ فتحی واجارگاه، کوروش و محبوبه عارفی (1399) «جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشتۀ علوم انسانی (مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دورۀ دوم متوسطه)، علوم تربیتی، ۸(۱۶): ۲۴۳-۲۶۶. 19. مرزوقی، رحمت اله و سیروس منصوری (1394) «تحلیل محتوای کیفی کتابهای درسی دورۀ ابتدایی از منظر جهتگیری جنسیتی»، سال نامۀ زن در توسعه و سیاست، 13(4): 485-469. 20. مصطفی زاده، اسماعیل؛ کشتی آرا، نرگس و آذر قلی زاده (1398) «ضرورت های آموزش چند فرهنگی و واکاوی عناصر و مؤلفه های تعلیم و تربیت چند فرهنگی، پژوهش در برنامه ریزی درسی، ۱۶(60): ۲۰-۳۵. 21. هواس بیگی، فاطمه؛ صادقی، علیرضا؛ ملکی، حسن و مصطفی قادری (1397) «آموزش چند فرهنگی در کتاب های درسی فارسی (خوانداری) دورۀ آموزش ابتدایی ایران»، نظریه و عمل در برنامۀ درسی، ۶(۱۱): ۱۴۱-۱۷۴. 22. وفائی، رضا و مهدی سبحانی نژاد (۱۳۹۴) «مؤلفه های آموزش چند فرهنگی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی»، نظریه و عمل در برنامۀ درسی، ۳(۵): ۱۱۱-۱۲۸.
|