[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398
  • سال 1397

  • [ 0-5 از 11   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 43
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2777867
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 674967

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1437
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1066
    مقالات منتشر شده: 335

    نرخ پذیرش: 24.57
    نرخ رد: 74.18
    ____
    ..
    :: دوره 1، شماره 3 - ( 11-1391 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 1، شماره 3 - ( 11-1391 ) ::
    جلد 1 شماره 3 صفحات 246-217 برگشت به فهرست نسخه ها
    ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی تحلیل محتوای ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی
    سیدرضا نقیب السادات ، فاطمه قصابی
    چکیده:   (10463 مشاهده)

    در این پژوهش کوشیده شد تصویری از ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی مجازی فیس‌نما، کلوب، فیس‌بوک و گوگل+ ارائه شود. ضمن آن که پرسش اصلی در این پژوهش این است که چه متغیّر یا متغیّرهایی در ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی با یک‌دیگر تفاوت دارند.

    در پژوهش حاضر از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. تحلیل محتوا یک شیوه‌ی تحقیقی است که برای تشریح عینی، منظم و کمّی محتوای آشکار پیام‌های ارتباطی به کار می‌رود. در مجموع، این پژوهش نشان داد بیش‌تر از تصاویر واقعی، عکس‌های شخصی، جذّابیت زیاد، طراحی قالب شبکه، شیوه‌ی نمایش ثابت، قالب تولید محتوای متن و تصویر، رنگ‌های گرم و سرد، و جاذبه‌ی احساسی برای رنگ، کامنت زیاد با بیش از 10 کامنت، عدم نشانه‌ی نمادین و لایه‌بندی مطالب گوناگون در ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. در ضمن مشخص شد میان نوع عکس واقعی، رنگ، قالب تولید محتوا، تعداد کامنت و لایه‌بندی مطالب با شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی رابطه‌ی معنی‌دار وجود دارد. 

    متن کامل [PDF 544 kb]   (7862 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1391/6/23 | پذیرش: 1391/9/20 | انتشار: 1392/3/30
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Naqibolsadat S R, Qasabi F. The Structure and Design of Social Networks Content Analysis of the Structure of Iranian and Non-Iranian Social Networks . scds 2013; 1 (3) :217-246
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-42-fa.html

    نقیب السادات سیدرضا، قصابی فاطمه. ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی تحلیل محتوای ساختار و طراحی شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1391; 1 (3) :217-246

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-42-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 1، شماره 3 - ( 11-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 75 queries by YEKTAWEB 4642