یکی از مسائل مهمی که برای موسسات خیریه اهمیت دارد مساله وفاداری و کمک های مداوم خیرین سابق و ورود افراد بیشتر به ﺍﻳﻦ موارد می باشد. ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻱ خیرین، ﻳﻚ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬﺍﺭﻱ ﺍﺛﺮﺑﺨﺶ ﺑﺮﺍﻱ موسسات خیریه ﺍﺳﺖ. برای همین منظور این مقاله با هدف شناسایی و رتبه بندی شاخص های موثر بر وفاداری خیرین می باشد . برای این منظور ابتدا با مرور ادبیات و طرح نظرسنجی از مدیران این موسسات و خیرین با تجربه، شاخص های وفاداری خیرین احصا و سپس با روش دلفی فازی شاخص های مهم شناسایی شده و سپس تاثیرگذاری شاخص ها با هم با روش ساختاری تفسیری که یکی از روش های تحقیق در عملیات نرم است سنجیده شد . پس از تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق، عوامل موثر بر میزان وفاداری خیرین در موسسات خیریه مشخص شد. نتایج نشان داد که کلیه عوامل اعتماد خیر به خیریه ، گرایش معنوی ، تبلیغات مداوم، تطابق انتظارات، حس همدلی و مسئولیت پذیری اجتماعی و سابقه خیریه دارای ارتباط مستقیم و معناداری بر روی وفاداری خیرین می باشند.
Shafiei Nikabadi M, Razaviyan S B. Identification and ranking of effective indicators on the loyalty of the charities in Iranian charities using Fuzzy Delphi and Structural Interpretative Equation. scds 2018; 6 (3) :59-79 URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-542-fa.html
شفیعی نیکابادی محسن، رضویان سید بهنام. رتبه بندی شاخص های موثر بر وفاداری نیکوکاران در موسسات خیریه ایران با استفاده از دلفی فازی و روش معادلات ساختاری تفسیری. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (3) :59-79