[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 12   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 44
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2796318
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 679612

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1444
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1067
    مقالات منتشر شده: 343

    نرخ پذیرش: 24.45
    نرخ رد: 73.89
    ____
    ..
    :: دوره 2، شماره 2 - ( 8-1392 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 2، شماره 2 - ( 8-1392 ) ::
    جلد 2 شماره 2 صفحات 65-39 برگشت به فهرست نسخه ها
    تحلیل پروپاگاندای شبکه ی تلویزیونی صدای امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران؛مورد مطالعه برنامه ی پارازیت
    علی اصغر کیا
    چکیده:   (15340 مشاهده)

    علم و فناوری در عرصه­ی ارتباطات ابزارهای جدیدی در اختیار بازیگران نظام بین­الملل گذاشته است. رسانه­های گروهی در عرصه­ی عملیات روانی، بهترین و مدرن­ترین ابزار برای بهره­گیری از پروپاگاندا در تحقّق اهداف کشورهای غربی هستند. پس از انقلاب، آمریکا به­علت مسدود بودن مجاری رسمی دیپلماتیک، از ابزارهای پروپاگاندا، به­طور خاص در قبال جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است. پروپاگاندای امریکا علیه ایران اغلب از طریق دو شبکه­ی رادیویی و تلویزیونی صدای امریکا و بعدها رادیو فردا صورت می­گرفته است.اکنون شبکه­ی تلویزیونی صدای امریکا، هر روز ۵ ساعت برنامه­های متنوّع و تأثیرگذار، با محوریت اخبار ایران، تولید می­کند. پارازیت، از جذاب­ترین و (به روایت دست اندرکاران آن) پر بیننده­ترین برنامه­های آن است. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل محتوا، این برنامه بررسی شده است.نتایج تحقیق نشان داد موضوعات برجسته شده­ی این برنامه در سه حوزه­ی سیاسی،اجتماعی و اقتصادی قابل تقسیم هستند. تکنیک ایجاد تفرقه و تضاد با 6 درصد، پاره حقیقت‌گویی، تشجیع،جمع‌آوری کارت­های یک‌دست و مبالغه هر کدام با 5 درصد بیش­ترین استفاده را دراین برنامه داشتند.

    واژه‌های کلیدی: پروپاگاندا، صدای امریکا، برنامه‌ی پارازیت، برجسته سازی، تحلیل محتوا.
    متن کامل [PDF 589 kb]   (2342 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1391/12/12 | پذیرش: 1392/5/25 | انتشار: 1392/8/30
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Propaganda Analysis of Television Channel Voice of America Case study: Parasite program. scds 2013; 2 (2) :39-65
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-68-fa.html

    کیا علی اصغر. تحلیل پروپاگاندای شبکه ی تلویزیونی صدای امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران؛مورد مطالعه برنامه ی پارازیت. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1392; 2 (2) :39-65

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-68-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 2، شماره 2 - ( 8-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 4645