[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( 5-1397 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 37-58 برگشت به فهرست نسخه ها
دیدگاه اجتماعی-فرهنگی در بازخورد همتا و بازخورد معلم در محیط یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی
زهرا احمدپور کاسگری، مریم کاظمی ملک محمودی
دانشگاه مازندران
چکیده:   (683 مشاهده)
هدف این پژوهش مقایسهٔ بازخورد معلم و بازخورد همتا است. شرکت‌کننده‌ها شامل ۱۸ یادگیرندهٔ ایرانی زبان خارجی  و یک معلم در آکادمی زبان سفیر می‌شود. یادگیرنده‌ها به ۹ گروه دونفره تقسیم و در چهار جلسهٔ انشانویسی شرکت کردند. نوشته‌های یادگیرنده‌ها در مورد یک موضوع و به سبکی واحد بودند و نسخهٔ اولیه این نوشته‌ها هم به وسیلهٔ همتاها و هم معلم بررسی شدند. نظریهٔ اجتماعی-فرهنگی به عنوان چارچوب این مطالعه به کار گرفته شد و تحلیل نظرها بر اساس دو مدل مختلف صورت گرفت. در ابتدا، نظرها به دو دستهٔ نظرهای کلی و نظرهای موقعیتی تقسیم شدند. هرکدام از نظرها در یکی از چهار دستهٔ اصلی شفاف‌سازی، مشکل، توضیح و پیشنهاد قرار گرفت. بر اساس یافته‌های مطالعه، هم معلم و هم همتاها در بازخوردهای‌شان توجه بیش‌تری را به مسایل موقعیتی نشان داده بودند. همچنین تحلیل نظرها مشخص کرد که بیش‌تر بازخوردها به وسیلهٔ معلم در دستهٔ توضیح قرار می‌گیرد در حالی که کم‌ترین میزان مربوط به دستهٔ مشکل است. این در حالی است که دستهٔ مشکل بیش‌ترین تعداد بازخوردهای همتاها را به خود اختصاص داده و دستهٔ توضیح شامل کم‌ترین تعداد بازخوردهای همتاها می‌شد. نتایج مطالعهٔ حاضر می‌تواند نتیجه‌گیری‌هایی را برای معلم‌ها و یادگیرنده‌های انگلیسی به همراه داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: مهارت نوشتار، بازخورد همتا، بازخورد معلم، تئوری اجتماعی-فرهنگی
متن کامل [PDF 724 kb]   (78 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadpour Kasgari Z, Kazemi Malek Mahmoudi M. A Sociocultural perspective on Peer and Teacher Feedback in an EFL setting. scds. 2018; 7 (1) :37-58
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-680-fa.html

احمدپور کاسگری زهرا، کاظمی ملک محمودی مریم. دیدگاه اجتماعی-فرهنگی در بازخورد همتا و بازخورد معلم در محیط یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1397; 7 (1) :37-58

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-680-fa.html



دوره 7، شماره 1 - ( 5-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3977