[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مقالات
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 12   بعدی ]
    ..
    آمار نشریه
    تعداد دوره های نشریه: 11
    تعداد شماره ها: 44
    تعداد مشاهده ی مقالات: 2796318
    تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 679612

    تعداد کل نویسندگان: 908
    نویسندگان غیر تکراری: 833
    نویسندگان تکراری: 75
    درصد نویسندگان تکراری: 8

    مقالات دریافت شده: 1444
    مقالات پذیرفته شده: 353
    مقالات رد شده: 1067
    مقالات منتشر شده: 343

    نرخ پذیرش: 24.45
    نرخ رد: 73.89
    ____
    ..
    :: دوره 7، شماره 3 - ( 11-1397 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 7، شماره 3 - ( 11-1397 ) ::
    جلد 7 شماره 3 صفحات 115-89 برگشت به فهرست نسخه ها
    شناسایی چالش‌های توسعه اجتماعی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های جامع شهر تهران: واکاوی پدیده زورگویی
    زهرا رشیدی
    موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
    چکیده:   (5850 مشاهده)
    این پژوهش با هدف شناسایی چالش‌های توسعه اجتماعی اعضای هیات علمی به واکاوی پدیده زورگویی پرداخته است. بدین ترتیب تلاش شد تا جنبه‌های مختلف این مسائل با توجه به بافت حاکم بر نهاد دانشگاه در ایران واکاوی و بازنمایی شود. پژوهش حاضر درچارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحقیق نظریه مبنایی(با نگاه سیستمی اشتراوس و کوربین) صورت گرفته است. برای جمع‌آوری داده‌ها از اطلاع رسان‌ها، مصاحبه‌های عمیق و غیر رسمی مورد استفاده قرار گرفت و انتخاب اطلاع رسان‌های پژوهش به صورت هدفمند و با استفاده از راهبردهای نمونه‌گیری با حداکثر تنوع و نمونه‌گیری نظریه‌ای صورت پذیرفت. اطلاع رسان‌های پژوهش شامل 32 عضو هیات علمی(استادیار، دانشیار، استاد) دانشگاه‌های جامع شهر تهران بودند. تحلیل داده‌های حاصل درسه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی صورت پذیرفت تم‌های بدست آمده است. بر اساس یافته‌ها، پدیده زورگویی در روابط اعضای هیات علمی در آموزش عالی ایران دارای ابعاد کلامی، جسمانی یا روانی و اجتماعی می‌باشد. این پدیده به دلیل شرایط سازمانی و فردی ظهور یافته و منجر به واکنش‌هایی چون اجتناب، تقابل، پذیرش شده است. این واکنش‌ها تحت تاثیر پاسخ مسئولان، تاب آوری ‌و باورهای رایج (شرایط مداخله‌گر)، ساختارو فرهنگ دانشگاهیبروز پیدا کرده و منجر به آسیب‌پذیری شغلی،فردی،اجتماعی و اقتصادی شده‌اند.
     
    واژه‌های کلیدی: توسعه اجتماعی، اعضای هیات علمی، آموزش عالی ایران، زورگویی
    متن کامل [PDF 1188 kb]   (1256 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1397/5/11 | پذیرش: 1398/6/19 | انتشار: 1398/6/19
    فهرست منابع
    1. - ستوده اصل ، نعمت؛ قربانی، راهب؛ حاجی آقا جانی ، سعید؛ رشیدی پور، علی(1391) بررسی رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. نشریه کومش،دوره 14،شماره 2 (پیاپی 46). صفحه 239-232.
    2. - شیربگی ،ناصر؛ قادرزاده ، امید؛ تمسکی، مریم(1394) درک و تجربه اعضای هیات علمی از فرایند آشنا سازی بدو استخدام و روزهای اول کار . فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی ، دوره 7، شماره 2، صفحه 179-207.
    3. - فراستخواه ، مقصود(1396) روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی (با تاکید بر نظریه برپایه) گراندد تئوریGTM، نشر:آگاه
    4. - فراستخواه، مقصود ؛ منیعی، رضا ( 1394)، عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در سیاست گذاگذاری آموزش عالی و برنامه ریزی دانشگاهی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آوزش عالی دوره 20 شکاره 3-
    5. - فراستخواه، مقصود(1388)ارزیابی کیفیت آموزش عالی ایران:کاربردی از نظریه مبنایی ، نشر :موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی.
    6. - محمدزاده ، زینب؛ صالحی، کیوان (1396). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدار شناختی،مجله راهبرد، شماره 79
    7. - نورشاهی ،نسرین(1395) بررسی ابعاد فرسودگی شغلی و عوامل موثر بر آن در میان اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی. طرح پژوهشی
    8. 5 .فراستخواه، مقصود )1391 )ارزیابی کیفیت آموزش عالی ایران: کاربردی از نظریهی مبنایی،تهران: نشر مؤسسهی پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
    9. 7 .قاسمی، مجید و صالحی، کیوان )1396« )آسیبشناسی موانع و چالشهای فعالیت اعضای هیأت علمی جدیداالستخدام«، فصلناـمهی علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، سال 9 ،.81-103 :2 شمارهی
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    rashidi Z. Identifying the Challenges of Social Development in the Faculty Members of Tehran's Comprehensive Universities: Examining the Phenomenon bullying. scds 2019; 7 (3) :89-115
    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-740-fa.html

    رشیدی زهرا. شناسایی چالش‌های توسعه اجتماعی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های جامع شهر تهران: واکاوی پدیده زورگویی. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1397; 7 (3) :89-115

    URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-740-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 7، شماره 3 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 4645