1. احمدی، حبیب(1387) . جامعه شناسی انحرافات ،تهران: سمت. 2. استكي آزاد، نسیم.، و اميري، شعله(1392) . اثر بخشي برنامه آموزشي كاهش زورگويي بر ميزان رفتارهاي قرباني كودكان. مجله پژوهش و سلامت، 3، 435-430 3. استكي آزاد، نسیم.، اميري، شعله.، لطيفي، زهره.، و مقتدائي، منصوره(1392) . اثر بخشي برنامه ي آموزش مبتني بر الويز بر ميزان رفتارهاي پسنديده اجتماعي كودكان پسر زورگو. دو فصلنامه روانشناسي باليني و شخصيت،9، 74-65. 4. استکی آزاد، نسیم.، و امیری، شعله. (1391). اثربخشی برنامه کاهش زورگویی مبتنی بر روش الویز در پسران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 183-175. 5. ايوبي، عرفان.، نظرزاده، میلاد.، بيدل، زینب.، بهرامي، ابوالفضل.، تزوال، جعفر.، رحيمي، محسن.، و دل پیشه، علی(1392). شيوع قلدري، آسيب عمدي به خود و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان پسر دبيرستاني. فصلنامه اصول بهداشت رواني، 57، 378-366. 6. برزگر بفرویی، کاظم.، و خضری، حسن. (1392). بررسی میزان شیوعِ انواع زورگويی در مدارس راهنمايی شهرستان يزد از ديدگاه دبیران. تعلیم و تربیت استثنایی، 27-15. 7. بشرپور، سجاد.، مولوي، پرویز.، شيخي، سیامک.، خانجاني، سجاد.، رجبي، مسلم.، و موسوي، سید امین(1392). بررسي ارتباط شيوه هاي تنظيم و ابراز هيجان با رفتارهاي قلدري در دانش آموزان نوجوان. مجله دانشگاه علوم پزشكي اردبيل، 49، 276-264 8. بيرامي، منصور.، و علائي، پروانه. (1392). قلدري در مدارس راهنمايي دخترانه: نقش شيوه هاي فرزندپروري و ادراك از محيط عاطفي خانواده. فصلنامه روان شناسي مدرسه، (7)3،56-38. 9. بيرامي، منصور.، هاشمي، تورج.، فتحي آذر، اسکندر.، و علائي، پروانه. (1391). قلدري سنتي و سايبري در نوجوانان دختر مدارس راهنمايي: نقش كيفيت ارتباط معلم- دانش آموز. فصلنامه روانشناسي تربيتي، 26، 177-151. 10. پورسيد، سید رضا .، اميري، شعله.، و مولوي، حسین(1389). اثر بخشي برنامه آموزش كاهش زورگويي در دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي. فصلنامه كودكان استثنايي، (36)2، 123-113. 11. تقي زاده، اکرم.، زارع، مهدی.، و شفيع آبادي، عبدالله. (1393). رابطه بين پذيرش اجتماعي و خودكارامدي تحصيلي با قلدري در دانش آموزان دختر مقطع راهنمايي شهر گناباد. مجله پژوهش و سلامت، 2، 727-721. 12. چالمه، رضا(1392). كفايت روانسنجي مقياس قلدري ايلينويس در دانش آموزان ايراني: بررسي روايي، پايايي و ساختار عاملي. روش ها و مدل های روان شناختی ، 52-39. 13. دواس، دی. ای. (1391) پيمايش در تحقيقات ، ترجمه هوشنگ نایبی ، .تهران: نشر نی. 14. راضی مرادی، محمد.، اعتمادی، احمد.، و نعیم آبادی، الهام . (1389) اثربخشی مشاوره گروهی بر اساس نظریه انتخاب ویلیام گلاسر با دانش آموزان قربانی قلدری، به منظور افزایش توان مقابله با رفتارهای قلدرانه. مطالعات روان شناختی،(24)4، 37-11. 15. رضاپور، میثم.، سوري، حمید، و خداكريم، سهیلا. (1392). روان سنجي نسخه فارسي مقياس هاي ارتكاب زورگويي و قرباني شدن پرسشنامه زورگويي الوئوس در مدارس راهنمايي. مجله ارتقاي ايمني و پيشگيري از مصدوميت ها، 4، 221-212. 16. ستوده، هدایت الله. (1383). آسیب شناسی اجتماعی ( جامعه شناسی انحرافات ). تهران: آوای نور. 17. شيري، اسماعیل، ولي پور،.مصطفی، و مظاهري، محمدعلی. (1392). مقايسه مهارت هاي اجتماعي و مشكلات روان شناختي در دانش آموزان قلدر، قرباني و عدم درگير. فصلنامه روانشناسي تحولي: روانشناسان ايراني، 38، 120-102. 18. علــیوردی نیا، اکبر(1389). جامعه شناسی کارتن خوابی. تهران : جامعه شناسان . 19. علیوردی نیا، اکبر.، و صالح نژاد، صالح. (1390). خودکنترلی ، جنسیت و تاثیر آن بر رفتارهای انحرافی . زن در توسعه و سیاست، 26-5. 20. علیوردی نیا، اکبر.، و میرمحمدتبار دیوکلایی، سید احمدا. (1392). بررسی میزان اثربخشی مشارکت درمانجویان بر درمان سوء مصرف مواد. جامعه شناسی کاربردی، 18-1. 21. علیوردی نیا، اکبر.، و یوسفی، ندا(1393). تمایل به خودکشی در میان دانشجویان: آزمون تجربی نظریه فشار عمومی اگنیو. جامعه شناسی کاربردی، 54، 79-61. 22. علیوردی نیا، اکبر.، و یونسی، عرفان(1393). تاثير ميزان خودكنترلي بر ارتكاب جرم در ميان دانشجويان. فصلنامه راهبرد فرهنگ، 26، 118-93. 23. علیوردی نیا، اکبر.، خوشفر، غلامرضا.، و اسدی، حمیده. (1390). مطالعه جامعه شناختی گرایش دختران دانش آموز به فرار از منزل. مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان، 54-25. 24. علیوردی نیا، اکبر.، ریاحی، محمد اسماعیل، و موسوی چاشمی، سیده ملیحه(1386). مطالعه ی جامعه شناختی بزهکاری: آزمون تجربی نظریه ی فشار اگنیو. مجله جامعه شناسی ایران، 2، 111-83 . 25. علیوردی نیا، اکبر.، شارعپور، محمود.، و رحمانی، سحر(1392). تبیین رفتارهای وندالیستی از دیدگاه نظریه های آنومی - فشار (مطالعة دانشجویان دانشگاه مازندران) . مجله مطالعات اجتماعی ایران، 7، 109-83 . 26. قمری گیو، حسین.، سروش زاده، سید حسن.، نادر، مقصود .، و میکاییلی، نیلوفر(1392). اثربخشی برنامه پیشگیري از زورگویی اولویوس بر زورگویی، مهارتهاي اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان در مدارس ابتدایی. فصلنامه روانشناسی بالینی، 11 ، . 77-49 . 27. كيميايي، سید علی .رفتار، محمد رضا.، و سلطانی فر، عاطفه. (1390). اثربخشی برنامه تقویت هوش هیجانی بر کنترل رفتار قلدری نوجوانان. علوم رفتاری،(18)4، 303-279. 28. مشکانی، محمدرضا.،و مشکانی،زهرا سادات.، (1381) سنجش تاثير عوامل دروني و بيروني خانواده بر بزهكاري نوجوانان (آزمون تجربي نظريه تركيبي كنترل اجتماعي و پيوند افتراقي، مجله جامعه شناسی ایران ، 2، 25-3 . 29. مقتدايي، منصوره.، اميري، شعله.، مولوي، حسین.، و استكي آزاد، نسیم، (1390). اثر بخشي برنامه آموزش مبتني بر مهارتهاي اجتماعي بر ميزان رفتارهاي قرباني كودكان پسر مقطع ابتدايي شهر اصفهان. فصلنامه پژوهش هاي روان شناسي اجتماعي، 2، 140-123 30. ویلیامز، فرانک پی. و مک شِین، ماریلین دی. (1391). نظریه های جرم شناسی ترجمه ی حمیدرضا ملک محمدی، تهران: میزان. 31. وینفری، توماس. اِل. (1388). نظریه های جرم شناسی. ترجمه ی سید رضا افتخاری، گناباد: انتشارات دانشگاه آزاد گناباد با همکاری نشر مرندیز.
|