[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 12
تعداد شماره ها: 45
تعداد مشاهده ی مقالات: 2863010
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 703383

تعداد کل نویسندگان: 926
نویسندگان غیر تکراری: 848
نویسندگان تکراری: 78
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1458
مقالات پذیرفته شده: 363
مقالات رد شده: 1075
مقالات منتشر شده: 349

نرخ پذیرش: 24.9
نرخ رد: 73.73
____
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( 4-1402 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 73-54 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطۀ بین هویت مذهبی معلمین مسلمان زبان انگلیسی و شکل گیری هویت حرفه ای آنها در مدارس ایران
شهریار جلیلی
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، ایران.
چکیده:   (11 مشاهده)
 با اینکه موضوع "مذهب" در آموزش عمومی، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است، جایگاه آن در آموزش زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم، مدت‌ها مورد بحث بوده است. به تازگی، تأثیر باورهای مذهبی در حرفۀ آموزش زبان انگلیسی به یادگیرندگان غیرانگلیسی زبان به روشنی مشاهده شده است. با این وجود، با مرور ادبیات در حوزۀ آموزش زبان انگلیسی  پی می­ بریم که مطالعات غالبا به بررسی ارتباطات بین مسیحیت و آموزش زبان انگلیسی پرداخته است. رابطۀ بین ادیان دیگر مانند اسلام و آموزش زبان انگلیسی بسیار کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا این مطالعۀ کیفی تلاشی است برای پر کردن این شکاف علمی.  این تحقیق، با هدف بررسی رابطۀ دین مبین اسلام و شکل­ گیری هویت حرفه‌ای معلم­ های مسلمان زبان انگلیسی در ایران انجام گرفت. برای انجام این امر، تعداد ده معلم مسلمان به عنوان شرکت­ کنندگان در تحقیق به روش نمونه­ گیری هدفمند انتخاب گردیدند. از این تعداد، شش نفر مرد و چهار نفر خانم بودند. با بهره‌گیری از مصاحبه­ های عمیق، به عنوان منبع اصلی جمع ­آوری داده‌ها و پیروی از اصول رویکرد تحلیل محتوای استنتاجی، این مطالعه نشان داد که اسلام به سه نحو مهم در هویت حرفه‌ای شرکت‌کنندگان مرتبط بوده است: :  (1) تقویت آرامش روحی و ذهنی (2) بهبود رابطۀ معلم و دانش‌آموز و (3) تقویت ارزش‌های مذهبی دانش‌آموزان. در نهایت، پیامدهای نظری و آموزشی این  مطالعه و همچنین جهت‌های تحقیقات آتی ارایه گردید.
واژه‌های کلیدی: اسلام، آموزش زبان انگلیسی، مسیحیت، هویت حرفه ای، هویت دینی.
متن کامل [PDF 1377 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/8 | پذیرش: 1402/2/9 | انتشار: 1403/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalili S. An Investigation of the Association between EFL Muslim Teachers'Religious Identity and Construction of Their Professional Identity in Iranian Schools. scds 2023; 12 (1) :54-73
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1627-fa.html

جلیلی شهریار. بررسی رابطۀ بین هویت مذهبی معلمین مسلمان زبان انگلیسی و شکل گیری هویت حرفه ای آنها در مدارس ایران. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1402; 12 (1) :54-73

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-1627-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( 4-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657