[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( 8-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 177-210 برگشت به فهرست نسخه ها
راهبردهای تحولیِ سازمان صداوسیما متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان
سیاوش صلواتیان، محمدقلی میناوند ، ایمان خدابنده بایگی
استادیار دانشگاه صداوسیما
چکیده:   (117 مشاهده)

افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب عاملی است که مخاطب و رابطۀ مخاطب با رسانه را برای همیشه دگرگون می‌کند و در نتیجه رسانه نیز باید برای ادامۀ نیل به اهداف و انجام مأموریت‌های خود دگرگون گردد. پس از انتخاب سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانۀ موردنظر در این پژوهش و شناسایی چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای سازمان صداوسیما (تحول در مخاطب و رابطۀ مخاطب با رسانه)، راهبردهای تحولی برای سازمان صداوسیما متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان شناسایی شد. در این پژوهش از روش مصاحبۀ عمیق بهره گرفته شد. پژوهشگر با در اختیار قرار دادن «چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای سازمان صداوسیما» از مصاحبه‌شونده‌ها درخواست کرد تا راهبردهای خود برای تحول در سازمان صداوسیما متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان بیان کنند. پس از انجام 15 مصاحبه و کدگذاری یافته‌ها 95 راهبرد برای تحول سازمان صداوسیما به دست آمد که در 17 بخش با عناوین: اعتماد مخاطب و بی‌طرفی رسانه، مخاطب پژوهی، تکثر تنوع و چندصدایی در رسانۀ ملی، اقناع مخاطبان، درآمدزایی و کاهش هزینه‌ها، محصولات نمایشی، نیروی انسانی، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری، رقبا، مطالعات آینده‌پژوهی، محتوای تولیدشده توسط مخاطب، آسیب‌شناسی و اثر سنجی، مزیت رقابتی، نخبگان، برنامه‌ریزی پخش و سرعت طبقه‌بندی شدند.

واژه‌های کلیدی: سواد رسانه‌ای، راهبرد، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مخاطب، تحول
متن کامل [PDF 382 kb]   (38 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۷/۲۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

راهبردهای تحولیِ سازمان صداوسیما متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان. scds. 2017; 6 (2) :177-210
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-423-fa.html

صلواتیان سیاوش، میناوند محمدقلی، خدابنده بایگی ایمان. راهبردهای تحولیِ سازمان صداوسیما متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (2) :177-210

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-423-fa.html



دوره 6، شماره 2 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3708