[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران نسخه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 12
تعداد شماره ها: 47
تعداد مشاهده ی مقالات: 2941187
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 733510

تعداد کل نویسندگان: 962
نویسندگان غیر تکراری: 883
نویسندگان تکراری: 79
درصد نویسندگان تکراری: 8

مقالات دریافت شده: 1479
مقالات پذیرفته شده: 377
مقالات رد شده: 1088
مقالات منتشر شده: 360

نرخ پذیرش: 25.49
نرخ رد: 73.56
____
..
:: دوره 7، شماره 4 - ( 2-1398 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 188-163 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی مفهومی توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه، نظریه ای داده بنیاد
علی جعفری راد ، عادل زاهد بابلان ، مسعود مرادی ، عیسی ثمری
دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده:   (4695 مشاهده)
هدف این پژوهش تدوین الگویی مفهومی برای شایستگی مدیران مدارس متوسطه شهر تهران بود. این پژوهش کیفی بود که با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. در این راستا با استفاده از رویکرد هدفمند و بکارگیری معیار اشباع نظری، مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با 17 نفر (7 نفر از اعضا هیات علمی متخصص در حوزه مدیریت آموزشی، 5 نفر از مدیران ستادی آموزش و پرورش استان تهران و5 نفر از مدیران مدارس)انجام شد، برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها در طی سه مرحله، کدگذاری باز، کدگذاری نظری و کدگذاری انتخابی حاکی از 17 مقوله کلی است که این مقاله یافته های مطالعه را در چارچوب مدل پارادایمی شامل: شرایط علی (احساس نیاز به رشد مستمر، حمایت های مادی و معنوی)، پدیده محوری (دانش ، نگرش ، مهارت)، راهبردها (ایجاد مراکز بالندگی، ارائه آموزش های مستقیم)، زمینه (وجود فرهنگ کار مشارکتی، جو حمایتی، ساختار غیر متمرکز)، شرایط مداخله گر (سیاسی کاری، قوانین و مقرارت تسهیل گر/ مانع ساز)و پیامدها(بهبود کیفیت یادگیری، بالندگی سازمانی، توسعه حرفه ای) تحلیل کرده است.
واژه‌های کلیدی: الگوی مفهومی، شایستگی، مدیران مدارس
متن کامل [PDF 616 kb]   (819 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/9/8 | انتشار: 1398/2/10
فهرست منابع
1. ایران نژاد، پریسا، ساعی ارسی، ایرج، موسوی، مریم(1393).نقش آموزش خدمت در توسعه شایستگی کارکنان بر اساس مدل راف، فصلنامه علوم رفتاری، دوره ششم،شماره 22.
2. خراسانی، اباصلت، دوستی، هومن(1391). ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمانی.تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
3. صافی، احمد(1383). بررسی استاندارد های مدیران مدارس در بستر تاریخ آموزش و پرورش ایران،مجموعه مقالات اولین همایش علمی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش( با تاکید بر استاندارد های منابع انسانی)، وزارت آموزش و پرورش، دفتر بهبود کیفیت و راهبرد استانداردها، تهران.
4. کرمی، مرتضی و صالحی، مسلم (1388). توسعه مدیریت مبتنی بر شایستگی: رویکردی نوین در آموزش و توسعه مدیران. تهران:آییژ.
5. لبادی، زهرا، آقا علی خانی، الهام(1391). عوامل موثر بر شایستگی و صلاحیت مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان ملارد، فصلنامه علوم رفتاری، دوره چهارم،شماره 11.
6. نصیری، فخرالسادات، محمدی شاهد، الهام(1392).بررسی رابطه بین شایستگی مدیران و مولفه های سازمان یاد دهنده با اثر بخشی مدیریت سازمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان،دوفصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها،سال دوم، شماره 1.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jafari rad A, zahed babolan A, moradi M, samari I. The Conceptual Model of the principals Competency Development in Secondary School, grounded Theory. scds 2019; 7 (4) :163-188
URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-820-fa.html

جعفری راد علی، زاهد بابلان عادل، مرادی مسعود، ثمری عیسی. الگوی مفهومی توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه، نظریه ای داده بنیاد. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1398; 7 (4) :163-188

URL: http://journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-820-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 4 - ( 2-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660