Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Socio - Cultural Development Studies

مجله علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی



Volume 7, Number 1 (2018-8)


Study the experiences of people living about white marriages in Iran (Qualitative study of youth in Gilan city)
مطالعه تجربه زیسته افراد در مورد ازدواج سفید در ایران (مطالعه کیفی جوانان شهرستان گیلان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An analysis on social wellbeing role on increase of life satisfaction (Case study: Esfahan)
تحلیلی بر نقش سلامت اجتماعی در افزایش رضایت از زندگی (مورد مطالعه: استان اصفهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Revers Migration whit Metropolis Migration in Iran
بررسی تطبیقی ویژگی های جمعیتی- اقتصادی مهاجران شهر به روستا با کلان شهری در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of cultural-historical attractions of rural destinations in tourism development: A case study of Mashhad and Binalud Counties
نقش جاذبه های فرهنگی- تاریخی مقصدهای روستایی در توسعه گردشگری مطالعه موردی: شهرستانهای مشهد و بینالود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multiple group analysis of the role of social marginality on social health among Kurd ethnicity: an intersectional perspective among sex, religion and city
تحلیل گروه‌های چند‌گانه از نقش انزوای اجتماعی بر سلامت اجتماعی در میان قومیت کُرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of social capital and knowledge sharing interaction among female students of a unisex university
واکاوی سرمایه اجتماعی و اشتراک و تبادل دانش بین دانشجویان دختر در دانشگاه تک‌جنسیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Sociocultural perspective on Peer and Teacher Feedback in an EFL setting
دیدگاه اجتماعی-فرهنگی در بازخورد همتا و بازخورد معلم در محیط یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A content analysis of elementary school textbooks on cultural heritage components: a qualitative study
تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفه‌های میراث فرهنگی: یک مطالعه‌ی کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles