1. احمدی، پروین و سما کشاورز دیزجینی (1397) «جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی»، اخلاق زیستی، 8(1): 68-55. 2. ارجمندنیا، علیاکبر؛ ملکی، سمانه و راضیه غیاثی (1396) «نقش مهاجرت بر بروز مشکلات رفتاری کودکان» روانشناسی فرهنگی، 1(1): 113-99. 3. آشپز، فاطمه؛ ماهروزاده، طیبه؛ بناهان قمی، مریم و پروین صمدی (1399) «بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیباشناسی تربیت شهروندی در کتابهای درسی دورۀ ابتدایی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، 17(39): 133-147. 4. باقری، خسرو و رمضان برخورداری (1391) «مؤلفه های روش شناختی پژوهش پدیدار شناختی در تعلیموتربیت»، پژوهش نامۀ مبانی تعلیموتربیت، 2(2): 140-121. 5. تفرشی مطلق، لیلا (1389) «مطالعات پسا استعماری در مطالعات مهاجرت»، علوم سیاسی، 1(10): 211-222. 6. حاج باقری، ادیب؛ پرویزی، سرور و مهوش صلصالی (1390) روش های تحقیق کیفی، تهران: بشری. 7. خسروی، رقیه؛ بهادری، راضیه؛ گراوند، فاطمه و علی یاراحمدی (1399) «مطالعۀ عوامل مرتبط با سازگاری دانشآموزان افغانستانی ساکن در شهر شیراز»، دو فصل نامۀ مطالعات جمعیتی، 5(1): 175-149. 8. رستمی، لیلا و رشید ذوالفقاری زعفرانی (1400) «شناسایی وضعیت مؤلفه های تأثیرگذار آموزش شهروندی»، سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4): 45-34. 9. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1390) مصوبۀ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، مصوب جلسه 704 مورخ 6/10/1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی. https://rc.majlis.ir/fa/law/show/805637. 10. سنقری، ناهید؛ فکری آزاد، حسین و معصومه معارف وند (1393) «موانع ادغام اجتماعی نوجوانان افغانستانی در جامعۀ ایرانی»، دو فصل نامۀ پژوهشهای جامعه شناسی معاصر، 3(5): 124-101. 11. سیفی، آناهیتا (1396) «علل و پیامدهای زنانه شدن مهاجرت بین المللی در پرتو امنیت انسانی با تأکید بر حقوق بین الملل: چالش ها و راهکارها»، پژوهش نامۀ زنان، 8(1): 120-85. 12. فیشر، رابرت (1401) آموزش تفکر به کودکان، ترجمۀ مسعود صفاییمقدم و افسانه نجاریان، اهواز: گوزن. 13. کرمی، ناصر؛ کچوئیان جوادی، رضا؛ قدمی، مجید و علی محبی (1400) «طراحی الگوی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دورۀ ابتدایی برآمده از مؤلفه های مکتب اسلام»، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(4): 52-31. 14. کریمی زاده، نسرین؛ عارفی، محبوبه و علیرضا صادقی (1401) «بررسی تجربۀ زیستۀ دانشآموزان افغانستانی در تعاملات و ارتباطات درون مدرسه ای در دورۀ متوسطۀ اول»، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 2(37): 112-95. 15. کمالپورخوب، ناصر؛ نظری، خسرو و کبری کمالپور خوب (1400) «تحلیل اجتماعی سازه های تربیت شهروندی در بین دانش آموزان از دیدگاه معلمان متوسطۀ شهر تهران»، پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 3(3): 171-147. 16. گلبهاری، ندا و علی رجبلو (1399) «بررسی آموزش شهروندی در کتب درسی تعلیمات اجتماعی مقاطع سوم تا نهم با تأکید بر ساختار جدید آموزشی 3-3-6»، دو فصل نامۀ جامعه شناسی نهادهای اجتماعی، 7(15): 297-324. 17. ماهروزاده، طیبه و شیوا رمضان پور (1390) «تأثیر روش اجتماع پژوهشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان و پرورش مهارتهای شهروندی»، اندیشه های نوین تربیتی، 7(3): 31-63. 18. محلاتی، ریحانه و خدیجه ابوالمعالی (1395) «مقایسۀ ابعاد سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان ایرانی و مهاجر دورۀ متوسطه با توجه به ملیت نوع مدرسه و جنسیت آنان»، نوآوریهای آموزشی، 15(60): 118-99. 19. مصطفیپور، روزیتا؛ ادیب، یوسف؛ ملکی آوارسین، صادق و بهنام طالبی (1399) «شناسایی ابعاد برنامۀ درسی مغفول براساس تفاوت برنامۀ درسی آکادمیک و برنامۀ درسی قصد شده آموزش مفاهیم شهروندی در کتب مطالعات اجتماعی متوسطۀ دوره اول»، پژوهش های برنامه درسی، 10(1): 202-157. 20. موسوی، صادق؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ حقانی، محمود و سعید صفایی موحد (1399) «تجارب معلمان دورۀ ابتدایی از چالش های آموزشی به مهاجرین»، پژوهش های برنامۀ درسی، 10(2): 65-34. 21. Abiodun Durosaro, I. & Meshach Otaru. B & Oluwafemi Akerele, P. (2020) «Education for Good Citizenship». The role of Counselling. www. Researchate. Net/ publication/ 33842518. 22. Benhabib, S. (1996) «Four Toward a Deliberative Model of Democratic Legitimacy», In S. Benhabib (Ed.), Democracy and Difference: Contesting the Boundaries of the Political: 67-94, Princeton: Princeton University Press. [ DOI:10.1515/9780691234168-005] 23. Bolivar, A. (2007) Educación para la ciudadanía: algo más que una asignatura, Barcelona: Grao. 24. Breu, S. (2017) «The challenge of education of refugee children to avoid creating tomorrow's extremists», SSR. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3088142. [ DOI:10.2139/ssrn.3088142] 25. Cho, H. (2018) «Crafting a third space: Integrative strategies for implementing critical citizenship education in a standards-based classroom», The Journal of Social Studies Research, 42(3): 273-285. [ DOI:10.1016/j.jssr.2017.07.001] 26. Di Massi, D., & Santi, M. (2016) «Learning democratic thinking: a curriculum to philosophy for children as citizens», Journal of Curriculum Studies, 48(1): 136-150. [ DOI:10.1080/00220272.2015.1088064] 27. Dumitriu, C., & Dumitru, G. (2014) «Achieving Citizenship Education. A Theoretical and Experimental Approach», Procedia - Social and Behavioral Sciences, 149: 307-311. [ DOI:10.1016/j.sbspro.2014.08.247] 28. Ghebru, B., & Lloyd, M. (2020) «From civic to citizenship education: Toward a stronger citizenship orientation in the Ethiopian CEE curriculum», International Journal of Educational Development, 72: 102143. [ DOI:10.1016/j.ijedudev.2019.102143] 29. Lees, S. (2014) «Sexuality and citizenship education», In M. Arnot (Ed.), Challenging Democracy International Perspectives on Gender and Citizenship. Routledge. 30. Leseigneur, C. (2021) «Is there a form of citizenship specific to philosophy for children?», Childhood and Philosopy, 17: 1-18. [ DOI:10.12957/childphilo.2021.55786] 31. Ndofirepia, A.P. (2015) «Rethinking ukama in the context of philosophy for Children in Africa», The Taylor & Francis: 428-441. [ DOI:10.1080/02671522.2015.1073773] 32. Moustakas, C. (2010) Phenomenological research methods, Sage Publications. 33. O'shia, K. (2003) Developing a shard understanding. A glossary of terms for education for democratic citizenship. Strasburg council of Europe publishing. 34. Perussiani. S. (2014) Demoeraiz (Demoeraey), Torino: Ednaudi. 35. Tonga, D. (2020) «Comparative Analysis of Values in Islamic Texts and social studies education in Turkey», i.e: inquiry in education, 12(1): 1-20. 36. Way, N. (2004) «Intmacy, Desire, and Distrust in the Friendships of Adolescent Boys ». In N. Way & J.Y. chu (Eds.) Adolescent boys: Exploring diverse cultures of boyhood. pp. 167-196. [ DOI:10.18574/nyu/9781479872572.003.0014]
|